VISITA BARCELONA EL 27 DE SETEMBRE

El Mundial de MotoGP 2020 tindrà dues carreres a Jerez, Aragó i València

La proposta definitiva de calendari de FIM i Dorna contempla, de moment, 13 curses entre el 19 de juliol i el 15 de novembre

Si la situació millora, el campionat podria completar el seu calendari amb els EUA, l'Argentina, Tailàndia i Malàisia

rozas6051334 jerez  23 de marzo  el platillo volante del circuito de jere200611113647

rozas6051334 jerez 23 de marzo el platillo volante del circuito de jere200611113647 / EMILIO PEREZ DE ROZAS

2
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Després de múltiples ajornaments (Tailàndia, l’Argentina, els Estats Units, Jerez, França, Itàlia i Catalunya), després de diverses suspensions (Qatar, Alemanya, Holanda, Finlàndia, Gran Bretanya, el Japó i Austràlia), la Federació Internacional de Motociclisme (FIM), la companyia Dorna Sports, organitzadora del campionat del món de motociclisme, i l’associació d’escuderies (IRTA) han donat a conèixer aquest migdia els primers grans premis del Mundial-2020, que pretenen arrencar, definitivament, després de les carreres de Moto3 i Moto2 celebrades a Losail (Doha, Qatar), el 19 i 26 de juliol, al circuit de Jerez amb una doble cita amb els Grandes Premis d’Espanya i Andalusia.

Campionat fins Nadal

Aquesta arrencada, que tal com ha anat informant durant les últimes setmanes Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna Sports, es mourà únicament per Europa amb dobles esdeveniments a molts dels circuits escollits que, de moment, compten amb el vistiplau, tot i que no definitiu, de les autoritats de cada país amb les quals s’ha contactat, podria tenir continuïtat lluny del Vell Continent, sempre que les condicions de la pandèmia del coronavirus ho permetin. En aquest sentit, no s’ha de descartar viatjar als EUA, l’Argentina, Tailàndia i Malàisia entre finals de novembre i desembre.

El Mundial, com ja havia anunciat el mateix Ezpeleta, que encara ha de rebre el vistiplau del Govern espanyol, arrencarà, a mitjans de juliol, a Jerez, amb una doble cita (19 i 26 d’agost) amb el vell gran Premi d’Espanya i el nou d’Andalusia. Seguirà en el traçat txec de Brno (9 d’agost) i tornarà amb el segon doblet al preciós circuit de Red Bull Ring (Spielberg, Àustria) amb els grans premis d’Àustria (16 d’agost) i Styria (23 d’agost), per traslladar-se, immediatament, a Itàlia, a Misano, on se celebraran dues carreres seguides més, el GP de San Marino (13 de setembre) i el GP de l’Emília-Romanya (20 de setembre).

Final, de moment, a València

Notícies relacionades

El campionat aterrarà a continuació a Barcelona, al Circuit on, el cap de setmana del 27 de setembre, se celebrarà, com sempre, el Gran Premi de Catalunya. Després, viatjarà a França (Le Mans, 11 d’octubre), per completar un preciós i curiós quart doblet en el traçat d’Aragó, amb el GP d’Aragó (18 d’octubre) i el nou GP de Terol (25 d’octubre) perquè, per al Mundial de les dues rodes, Terol sí que existeix.

Finalment, el Mundial, de moment, posarà el tancament, com sol ser habitual i marca el seu contracte, en el bonic traçat de València, on hi haurà nou doblet, el Gran Premi d’Europa (8 de novembre) i el Gran Premi de la Comunitat Valenciana (15 de novembre).