ESCOLA MODÈLICA

¿Vols ser mecànic de carreres? Aquests són els passos

Monlau Repsol Technical School acaba de tancar un nou curs amb enorme èxit de participació

L'escola del carrer Potosí ha inundat, en els últims anys, el pàdoc internacional amb els seus alumnes

rozas46259331 escuela monlau181214145156

rozas46259331 escuela monlau181214145156

4
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

No és fàcil, no, ser mecànic de competició. Bé, en aquesta vida, res és fàcil per als joves emprenedors, per a aquells que volen obrir-se camí en la seva il·lusió, en allò que els apassiona, que, en el cas que ens ocupa, no és tant córrer, competir, portar una moto o un cotxe de curses com convertir-se en mecànic d’alta competició, en mecànic de carreres.

És evident que, com tot en la vida, un pot ser autodidacte o començar posant-se en aquest món via "aquí estic, vull treballar, digui’m què he de fer", però en el sofisticat món de la competició és evident que es requereixen uns estudis i, sobretot, adquirir prou coneixements perquè res et sorprengui una vegada arribis a un equip de carreres, atapeït de manuals, tecnologia i informàtica prou sofisticada per no saber controlar-la ni ser útil en cas que faltin aquests coneixements bàsics.

video-general-mster-en-ingeniera-de-competicin-monlau-repsol-2018 / periodico

Coneixements que no es poden adquirir en molts llocs, i menys quan la teva il·lusió no és cap altra que ser mecànic, ja que una altra cosa és si desitges fer una carrera universitària que, com a segon pas, et pugui servir de base per ampliar experiències en màsters successius, aquests sí, vinculats ja al món del pàdoc, de les carreres, de la competició.

En aquest sentit, has de saber que l’Escola Monlau és pionera en la preparació i, sobretot, ensinistrament, educacions i pràctica d’aquest món que tu vols que sigui el teu en un futur immediat. Cada any passen per les seves aules, tallers i, per descomptat, equips d’alta competició, desenes de nois, molts dels quals acaben, com ha passat al llarg dels últims anys, en equips oficials o privats del Mundial de motociclisme, ral·lis o circuits.

El Màster en Enginyeria de Competició 2018 de Monlau Repsol Technical School arriba a la seva fi i, poc abans de la seva graduació, els alumnes van realitzar la pràctica final de motociclisme al circuit de Calafat (Tarragona). La seva missió va ser comprovar si totes les modificacions realitzades per ells mateixos a l’aula i el taller durant els últims mesos es traduïen en millors prestacions de la Moto3 creada i evolucionada per companys d’anteriors promocions.

La jornada va representar la culminació de dos microprojectes desenvolupats pels futurs enginyers de motorsport durant el prestigiós curs de postgrau. En aquesta ocasió, el desafiament era continuar amb l’evolució de la Moto3 fabricada el 2014 pels seus antecessors i que, any rere any, ha sigut millorada pels estudiants, arribant fins i tot a debutar en el FIM CEV Repsol. 

Després de les últimes evolucions introduïdes sobre l’últim model, per fi va arribar l’esperat moment de sotmetre’l a una severa prova durant un test real. Durant el curs, els alumnes han dissenyat i supervisat tot el procés de fabricació de les peces que afecten dues àrees: ‘intake’ o conducte d’aire i carenat. Amb aquestes novetats es perseguia, d’una banda, corregir el pic de pressió en l’ompliment de l’‘airbox’ i, de l’altra, millorar l’ergonomia per facilitar el pilotatge.

Aquests són els joves pilots que l’Escola Monlau Repsol, de la mà d’Emili Alzamora, mànager de Marc Márquez i un dels fundadors de l’escola barcelonina, han patrocinat aquest any en els diversos campionats. / EMILIO PÉREZ DE ROZAS

Els encarregats de comprovar els resultats sobre la pista van ser el pilot valencià Sergio García, que la pròxima temporada disputarà el Mundial de Moto3 de la mà del Team Estrella Galicia 0,0; i l’aragonès Julián Giral, jove promesa del Talent Team. Tots dos van rodar també amb la unitat del 2015 del màster i, partint de les seves sensacions i les dades de la telemetria, els enginyers van constatar el notable salt qualitatiu aconseguit gràcies a les innovacions introduïdes.

El tutor del projecte de moto del Màster en Enginyeria de Competició de Monlau Repsol Technical School, Ricardo Carrascosa, va explicar que “la feina ha sigut molt bona durant el màster i els resultats a la pista així ho van demostrar. Els alumnes s’han de sentir satisfets, perquè tot va funcionar a la primera i la millora va ser substancial. Van poder portar a la pista el seu disseny i comprovar-ne els resultats. Aquesta pràctica els aporta experiència per al seu futur professional i els atorga una visió més global”.

Nou intensos mesos

Els alumnes van viure la jornada amb passió i la lògica incertesa per comprovar el resultat del seu projecte. “És una satisfacció constatar que, després de tant esforç, la feina feta durant nou mesos funciona. La valoració general del màster és molt positiva, perquè gràcies a aquests estudis de Monlau Repsol hem après coneixements d’un gran valor per als que volem convertir el motorsport en la nostra professió”, va confessar Xavier Vicedo.

Notícies relacionades

El seu company Evelio Mataix afegia: “Em sento realitzat, perquè al llarg de l’any hem treballat com un equip per superar totes les dificultats sorgides durant l’apassionant procés de millorar una moto de competició. Els resultats de tant d’esforç han sigut realment satisfactoris”.

Sens dubte, una experiència d’incalculable valor de cara a la formació d’aquests futurs enginyers d’elit del motorsport, que, durant el curs, han acumulat 350 hores teòriques i 50 més de pràctiques. Després de nou intensos mesos, el 12 de desembre els arribarà l’esperat moment de recollir a Barcelona el diploma que els acredita com a graduats de la promoció 2018 del Màster en Enginyeria de Competició de Monlau Repsol Technical School.

Temes:

Marc Márquez