LA CARRERA DE BURIRAM
zentauroepp45373606 run18 buriram thailand 07 10 2018 spanish motogp rider181007104605 /
Márquez derrota Dovizioso a l'últim revolt del GP de Tailàndia
El 'nen de Cervera' conquerirà el seu cinquè títol de MotoGP en sis temporades si acaba per davant de 'Dovi' a Motegi
Venjança, bé, no, rèplica. Tractant-sed’Andrea Dovizioso (Ducati), amb qui manté molt, molt, bona relació i al qual, fins i tot, considera el seu mestre en moltes fases de les carreres, Marc Márquez (Honda) ha aconseguit, per fi, derrotar, de forma espectacular, agressiva, perillosa i contundent a un pilot de Borgo Panigale a l’última volta, perdó, a l’últim revolt, cosa que no havia passat últimament quan, especialment ‘Dovi’, li havia arrabassat la victòria a Àustria i el Japó, en l’últim gir.
Victòria espectacular
Avui, al nou circuit de Buriram (Tailàndia), Márquez ha aconseguit una victòria espectacular quan, a l’entrar en l’últim revolt de dretes, molt pronunciat, ‘Dovi’ era líder, però per fora, s’ha obert una miqueta, i el tetracampió català ha pogut tombar la seva Honda per dins, aixecar-la com l’aixeca quan fa aquestes ‘salvades’ miraculoses, redreçar la moto i obrir gas al màxim, aconseguint una mil·lèsima de segon per cada un dels 115 metres que separaven l’última corba de la línia de meta. Exactament així: 115 metres de distància i 115 mil·lèsimes de segon de diferència entre Márquez i Dovizioso.
Amb aquest setè triomf de la temporada (Austin, Jerez, Le Mans, Assen, Sachsenring, Motorland i Buriram), Márquez se situa a la primera ‘pilota de partit’ de cara a la carrera del Japó, d’aquí a quinze dies a Motegi, on ja va aconseguir dos ceptres mundials davant dels seus caps de Honda. Només amb quedar per davant de ‘Dovi’ en aquesta carrera, no importa la posició, es proclamarà pentacampió del món de la categoria ‘reina’ i igualarà la marca del mític australià Mick Doohan, que avui ha sigut el primer que l’ha felicitat a Buriram.
Podi per a Viñales, però les Yamaha continuen sense guanyar
La carrera ha sigut un passeig per a Dovizioso, Márquez i, també, un espectacular Valentino Rossi (Yamaha), que ha acabat quart, i, també, per a Maverick Viñales (Yamaha), que, venint des de darrere, ha acabat al podi. Sí, cert, Yamaha, Rossi i Viñales continuen sense guanyar, són ja 24 grans premis sense pujar a dalt de tot del podi, però avui han millorat moltíssim.
Només les dues últimes voltes es va produir un espectacle sensacional amb Márquez i Dovizioso superant-se per dins i per fora, preparant-se, sens dubte, aquest últim avançament a l’últim revolt, recordant el de Spielberg (Àustria), en què l’italià va triomfar. Però aquesta vegada ha sigut Márquez qui no només volia guanyar en l’estrena de Tailàndia, sinó també preparar, amb victòria, la primera ‘pilota de partit’ al Japó.
Sortim amb més avantatge sobre el segon
Notícies relacionades“Ha sigut tremend, tremend, perquè jo també estava pensant que sempre havia perdut amb la Ducati a l’últim revolt i, per fi, he pogut guanyar a ‘Dovi’ i és, sens dubte, un gran plaer, una felicitat extrema, espectacular. I no, no, ja veuen que no penso en el títol quan corro, sinó en divertir-me, en disfrutar, en fer-ho passar bé al públic i, mira, de nou, per vuitena vegada consecutiva, sortim amb més avantatge sobre el segon d’un gran premi”, va sentenciar Márquez.
“Tot i que tots deien que aquest traçat era bo per a la nostra Ducati, la veritat és que ens ha costat molt, ja ens va passar al febrer quan vam venir als test i, per tant, estic molt content d’haver pogut barallar-li la victòria a Marc, que, al final, m’ha guanyat. Bé, abans vaig guanyar jo. Ara ja coneix el plaer de guanyar a l’últim revolt”, va dir molt content Dovizioso, que fa temps que dona per perdut el títol i tornarà a conformar-se amb el subcampionat, que no està gens malament.
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
Fa 2635 dies
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent Descubreix el mètode PEPME de la psicòloga Maria José Valiente per fer front al consumisme nadalenc
- Balanç monàrquic El Rei tanca el 2025 amb el passat del seu pare i Urdangarin en primer pla
- El president presumeix de les bones xifres d’aquest any
- Els empresaris demanen altura de mires per obtenir la governabilitat
- Últim Consell Executiu de l’any El Govern promet "deixar-se la pell" a aprovar nous pressupostos
