MUNDIAL DE MOTOCICLISME
Márquez demana perdó a Iannone per tirar-lo
El tetracampió català va donar un cop a l'italià en un revolt molt tancat i 'va volar' al seu box a demanar-li disculpes, que van ser acceptades

Andrea Iannone, a Sepang. /
Dos caps de setmana i l'intrèpid, veloç i atrevit italià Andrea Iannone (Ducati), una de les enormes, grandioses, revelacions d'aquesta temporada juntament amb el català Aleix Espargaró (Yamaha), segueix sent protagonista de diversos incidents, unes vegades culpa seva (com va passar recentment a la carrera de Phillip Island) i altres sent la víctima, com ha passat aquest divendres en un relliscós i perillosíssim traçat de Sepang (Malàisia).
A Austràlia, Iannone, el seu ímpetu, la seva manera agressiva de pilotar, que molts, com Dani Pedrosa, la seva víctima de diumenge, equiparen, per desgràcia i desafortunadament, al seu compatriota Marco Simoncelli, de la mort del qual es compleixen aquest cap de setmana tres anys, va acabar amb Pedrosa a terra i, pitjor encara, fora gairebé definitivament de la lluita pel subcampionat. Aquesta vegada no, aquest divendres ha estat el veloç i també agressiu Marc Márquez qui ha fet caure l'italià, l'any que ve serà pilot oficial de Ducati per mèrits propis, en l'últim revolt del traçat de Sepang, molt semblant, més ampli i còmode, que la forquilla de Jerez.
Dos bons col·legues
Márquez narra els fets: "Acabava de superar Pedrosa i vaig veure Iannone per la part ampla, fora, de la traçada d'aquest espaiós revolt i vaig creure que m'hi podia ficar. Amb tan mala fortuna que, quan ja estava gairebé en la corda del revolt, Andrea (Iannone) va tancar de sobte la seva trajectòria, correctament, i no vaig poder, per més que ho vaig intentar, evitar-lo". "De sobte he notat un cop fortíssim al colze esquerre i he caigut o m'han tirat, perdó", recorda Iannone. "La veritat és que de seguida vaig creure que m'havia fet mal de veritat, que m'havia trencat, almenys, el braç o el colze. Per fortuna, no ha sigut res. Crec que ha sigut, més o menys, com l'avançament que Marc (Márquez) li va fer a Jorge (Lorenzo) a la forquilla de Jerez, però jo m'he emportat aquesta vegada la pitjor part”.
Direcció de Carrera els convoca tots dos
Notícies relacionades"He anat de seguida al box d'Andrea a demanar-li disculpes perquè, certament, ha sigut un error de valoració, de distàncies, de maniobra per la meva part i crec que el que és correcte era reconèixer el meu error", ha explicat el bicampió del món de MotoGP més jove de la història. "Disculpes acceptades, cap problema, no vull polèmiques amb ningú", va dir amb mig somriure Iannone, que al matí havia estat sancionat amb un punt al seu carnet de pilot de MotoGP per haver tirat a terra Pedrosa en la carrera de Phillip Island.
No deixa de ser curiós que després dels últims entrenaments tant Márquez com Iannone, com Pedrosa hagin hagut d'anar a declarar a Direcció de Carrera. Márquez i Iannone per aquest incident, que s'ha resolt amb una encaixada de mans i sense sanció per a cap dels dos. Pedrosa, víctima a Austràlia, va ser advertit per haver realitzat un avançament poc ortodox a Iannone aquest matí, que ningú va considerar, evidentment, cap venjança, sinó un incident dels entrenaments.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Tornada al col·legi Catalunya arrenca el curs escolar amb el repte d’atendre un 30% de l’alumnat amb necessitats educatives especials