MUNDIAL DE MOTOCICLISME
Marc Márquez: "Ha arribat el moment de tornar a guanyar"
El tetracampió català, que suma quatre carreres sense triomfar, es presenta a Malàisia amb la intenció d'igualar el rècord de 12 victòries en una temporada de Doohan

Marc Márquez i, darrere, Valentino Rossi, durant la roda de premsa prèvia al GP de Malàisia, en {Sepang}. /
Després d'incendiar Indonèsia en el seu salt d'Austràlia a Malàisia a l'anar a un programa de televisió on una graciosíssima presentadora va intentar lligar amb ell de manera desenfadada, Marc Márquez (Honda) ja és a Sepang, on diumenge a la matinada es disputarà el Gran Premi de Malàisia. Aquest dijous, en la roda de premsa prèvia a la carrera, el bicampió de MotoGP ha assegurat que la seva intenció "és tornar a la via del triomf". "Ha arribat el moment de tornar a guanyar, ja que no conec la victòria des de Silverstone", ha afegit.
Márquez, que ja va justificar les seves caigudes a Misano Adriàtic ("per voler perseguir Valentino Rossi, que allà era velocíssim") i Aragó ("per no ser realment conscient que no es pot pilotar en mullat amb pneumàtics de sec"), va celebrar el seu campionat a Motegi (Japó) amb un segon lloc darrere Jorge Lorenzo (Yamaha) i va tornar a caure a Phillip Island. "Estava intentant fer una carrera que no és del meu estil, és a dir, sortint molt fort, adquirint molt avantatge, com el que tenia quan vaig anar per terra, i guanyant com guanyaven allà Mick Doohan o Casey Stoner, però el pneumàtic davanter em va trair, encara que l'error va ser meu", ha detallat.
Previsió de pluja
El bicampió més jove de MotoGP de la història ha reconegut, com la resta de companys de pàdoc, que Sepang és un circuit que li encanta i on s'ha entrenat més que en cap altre traçat. "Espero que no plogui, encara que per aquí tothom diu que diumenge plou i, la veritat, no és el mateix córrer en sec, on em veig capaç de sortir a guanyar, que en mullat, on augmenta la incertesa i cap de nosaltres és mestre, ni vol córrer en aquestes condicions", ha dit sobre les previsions meteorològiques.
Notícies relacionadesMárquez ha justificat els seus últims riscos, o errors, o falta de victòries, "en què, una vegada aconseguit prou avantatge al Mundial i, sobretot, una vegada sumat un altre títol, tendeixes a fer coses que no s'havien fet, ni tan sols provat, per la pressió". "Havies de córrer pensant en els punts, en l'equip, en la teva marca, a renovar el teu títol", ha enumerat.
Guanyar en honor de Doohan
Però és evident, ha subratllat, que segueix tenint "la mateixa motivació que abans". "L'escapada a Phillip Island demostra que estava en condicions de guanyar. Encara més, estava guanyant molt còmodament, però vaig fallar. Sepang és un bon lloc per recuperar la via de la victòria i congratular-me amb Mick Doohan, a qui li vaig prometre que intentaria igualar el seu rècord davant els seus ulls, però vaig fallar", ha dit.
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Després de quatre anys en política Jaume Giró deixa Junts i la seva acta al Parlament per discrepàncies amb la direcció del partit
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sobreseïment L’advocat general de la UE avala la retirada de la immunitat de Puigdemont
- Iniciativa pública El PP català critica les polítiques en educació d’Illa
- Consell Executiu El Govern posa en marxa la primera convocatòria de la llei de barris
- Tribunals Marchena analitzarà el recurs contra la condemna pel patrimoni de Rato
- Anàlisi Denúncia de manipulació