De la tintoreria a l'armari

Lavalocker llançarà a partir del gener o el febrer taquilles 'intel·ligents' amb les quals ampliarà el negoci de bugada i tint amb entrega a domicili i oferirà el servei a altres bugaderies de tot Espanya

CREIXEMENT.Hamilton, a les instal·lacions de la companyia al passeig de Sant Joan a Barcelona.

CREIXEMENT.Hamilton, a les instal·lacions de la companyia al passeig de Sant Joan a Barcelona. / ricard fadrique

3
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Rentat, tenyit i tot ben planxat a l'armari. Rapidesa i comoditat. D'això va Lavalocker, la companyia creada a Barcelona el 2013 per Edward Hamilton. L'empresa, que al mes de novembre va tancar la seva segona ronda de finançament (la primera va ser al ser creada), de 225.000 euros, llançarà al mercat al gener o el febrer taquilles intel·ligents. «No sóc aquí per ser un tintorer sinó per oferir un servei que aporta valor», explica el fundador de l'empresa.

El sistema de taquilles tecnològiques permetrà al client no tan sols col·locar la roba o altres efectes i fer la comanda sinó que no s'haurà d'esperar a l'arribada del missatger amb la bugada o la comanda que hagi realitzat, sinó que podrà recollir-la quan li vagi bé. Serà el mitjà de comunicació entre client i bugaderia. La intenció és instal·lar-ne en apartaments i oficines d'alt nivell. Hamilton recolzarà l'expansió del negoci en aquestes taquilles que s'oferiran també com «una solució per a altres tintoreries i bugaderies fora de Catalunya».

L'objectiu és arribar a una cinquantena de localitzacions fora de Barcelona, per a la qual cosa es requerirà amb tota probabilitat una nova ronda de finançament. Hamilton controla la majoria de les accions del negoci, però compta amb tres inversors privats més.

L'empresa no descarta créixer al voltant del 50% l'any que ve. Les noves taquilles seran un palanquejament, com ho ha sigut, encara que en menys grau, el servei d'entrega a domicili en franges horàries que va començar ara fa algunes setmanes, assegura.

De fet, la proposta de bugaderia i tintoreria 2.0 amb la recollida i entrega a casa en 48 hores els set dies de la setmana ha sigut el nou servei afegit per Lavalocker. La companyia va establir un servei a domicili en franges d'una hora entre les set i les deu del matí i les set del vespre i les onze de la nit; els dissabtes, entre les deu del matí i les dotze del migdia i els diumenges, de set del vespre a onze de la nit.

El servei es presta a través de la pàgina web (www. lavalocker.es) i també de la seva versió per a mòbil, a més d'una app gratuïta. En l'actualitat compta amb 25 localitzacions a Barcelona en les quals té ubicades taquilles on els clients poden entregar i recollir les comandes de rentat i tintoreria, que es troben en edificis públics; d'oficines, com el World Trade Center; o de vivendes. A més disposa de cinc establiments repartits per la ciutat que, d'aquí uns sis mesos, seran quatre o cinc més.

Hamilton procedeix del sector financer. Va treballar a Nova York o Londres, entre altres centres financers. El 2009 van venir amb la seva dona a Barcelona per aprendre espanyol. La seva dona, que és sud-africana, es va enamorar del clima i la ciutat i van decidir establir-se aquí. Després d'analitzar alternatives per crear el seu propi negoci, el 2013 va decidir constituir Lavalocker, al veure «que hi havia un buit de mercat en el qual es podia afegir valor».

«No és tant una qüestió de qualitat de la neteja com de confiança. Ens hem de centrar en el servei. Els clients ho necessiten quan ho necessiten», afirma. Amb el seu model s'ha acabat amb els horaris de botiga i moltes frustracions de l'usuari. Al seu torn inclouen fotos de les comandes, per garantir la seguretat i que no es perdin peces.

Notícies relacionades

Perquè l'engranatge funcioni s'ha de controlar tot el sistema, des de la recepció fins a l'entrega final. Encara que no porten a terme tot el procés tenen proveïdors especialitzats, com per exemple, per a la neteja de pells i estan començant a ampliar el servei a la reparació o apedaçament de roba i sabates.

La fórmula sembla que funciona. Estan a punt d'arribar als 400.000 euros de facturació i al mes de novembre van superar el llindar de les 10.000 comandes, des que es va posar en marxa, i 2.500 usuaris. La intenció de Lavalocker, en la qual ja treballen 10 persones, no és competir amb preus baixos, ja que aquests es mouen en el nivell del sector, per a la qual cosa requereixen moure grans volums de peces , sinó que vol competir amb serveis afegits que no són habituals en una activitat tradicional. «Els clients objectiu són professionals i persones que fan servir apps. El més important és la seva fidelització», explica. Per això amplia els serveis (arreglar roba o entrega a domicili). «Si treballes un mínim de 40 hores a la setmana és un servei que resulta rendible sí o sí», afegeix.