START-UPS

Worldcoo muiltiplica les donacions gràcies a l'arrodoniment solidari en supermercats

La companyia introdueix amb èxit l'arrodoniment solidari, que capta en només quatre mesos més d'1,5 milions que aniran a finalitats solidàries

zentauroepp47702677 economia 10 04 2019  worldcoo startup que llega a acuerdos c190426133435

zentauroepp47702677 economia 10 04 2019 worldcoo startup que llega a acuerdos c190426133435

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Worldcoo, ‘start-up’ que ofereix diferents canals de finançament per a entitats sense ànim de lucre, ha recaptat des de començament d’any més d’1,5 milions d’euros amb la seva eina d’arrodoniment solidari. Això suposa gairebé triplicar la suma recaptada durant tot l’exercici passat.

Així ho expliquen els cofundadors de la firma, Aureli Bou i Sergi Figueres, i la responsable de comunicació de la firma Anna Moragas, a aquest diari. La firma va néixer el 2012 com una eina online i gratuïta que permet a les empreses de comerç electrònic finançar projectes socials i de cooperació a través dels seus usuaris. Així, quan un ciutadà està a punt de fer una compra online, el sistema li dona l’opció d’arrodonir la suma i destinar aquests cèntims de més a causes solidàries. «Va bé, però ens vam adonar que el mercat off line és molt més extens i les oportunitats molt més grans», assenyalen. Per això, es van posar a investigar com podien implantar aquest sistema. La solució han sigut acords amb les plataformes i passarel·les de pagament perquè, en el mateix datàfon, aparegui l’opció de destinar una petita quantitat a projectes socials en el moment de fer la compra a les botigues.

Notícies relacionades

«El client pot acceptar o no, i se li fa un càrrec extra a la targeta perquè controli sempre la quantitat destinada», assenyalen. També poden aprofitar els avantatges fiscals de les donacions en la declaració de la renda.

Tenen acords amb empreses com Bon Preu, Condis, Viena... i continuen ampliant les causes. Cada cadena tria quin projecte finançar, i l’empresa destina el 100% de la recaptació a l’oenagé, tot i que després emet una factura d’un petit percentatge ja pactat (així es finança) a l’entitat. Planegen ampliar el sistema a més cadenes i, també, fer el salt a l’exterior.