NOVA ETAPA

Spaceboost 's'independitza' i capta 4 milions d'euros

La firma de gestió i optimització d'anuncis en cercadors ja compta amb 37 treballadors

zentauroepp47443190 economia   emprendedores  albert morcillo  nacho rod s y pab190324132709

zentauroepp47443190 economia emprendedores albert morcillo nacho rod s y pab190324132709

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Va començar com una ‘spin-off’ de l’agència Rocketroi, però des de gener és una empresa independent: Spaceboost, companyia que desenvolupa ‘software’ per a la gestió i optimització d’anuncis en cercadors (sobretot, a Google), ja busca amb pas ferm situar el seu producte com a referent al sector. Per això, ha tancat una ronda de quatre milions d’euros en què han participat els socis fundadors i dues ‘family offices’ catalanes.

“Volem situar de nou a Barcelona com a ‘hub’ publicitari internacional, i ho volem fer amb una empresa amb seu a Barcelona i clients a tot el món”, explica Nacho Rodés que, juntament amb Pablo Callejón i Albert Morcillo, són els fundadors tant de Rocketroi com de Spaceboost. Els tres, de fet, han aparcat la gestió de l’agència per centrar-se en el nou projecte, que espera aconseguir aquest exercici dos milions d’euros en vendes, el que suposa la gestió d’uns 90 milions d’euros d’inversió publicitària gestionada amb el seu ‘software’. El ‘break even’, preveuen, arribarà en un any.

El seu producte, de fet, és el seu gran valedor. Han desenvolupat una plataforma paral·lela i connectada a la d’anuncis de Google (en són ‘partners’ destacats), però optimitzada per fer campanyes d’acord amb les necessitats del client (es connecta a les seves bases de dades per crear automàticament anuncis, ajustar-los a l’estoc, als canvis de preus...).

Notícies relacionades

“Som una ‘start-up’ atípica perquè vam començar amb producte, clients i molts treballadors”, explica Rodés. De fet, són 37 empleats en el projecte, i esperen arribar a 100 el 2021.

Els seus clients són empreses de tot tipus, ja que la seva plataforma compta versions des de gratuïtes a capaces de gestionar desenes de milers d’euros d’inversió. Treballen ja amb 8.000 comptes d’anunciants de tot el món. “M’imagino en tres anys com una companyia portada des de Barcelona que dona servei a Europa i Amèrica”, conclou.

Temes:

Startups Google