REALITAT ESTESA

Visyon ultima una ronda de fins a cinc milions d'euros

La firma compta amb oficines als EUA, Dubai, Holanda, el Regne Unit i Israel, i estudia Alemanya i França

zentauroepp46659016 barcelona 22 01 2019 economia entrevista a pere perez consej190125204738

zentauroepp46659016 barcelona 22 01 2019 economia entrevista a pere perez consej190125204738 / ELISENDA PONS

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Visyon és una companyia catalana que va néixer el 2012 amb l’objectiu d’“innovar en el món digital”. Ho fa utilitzant les últimes tecnologies de realitat virtual, mixta i augmentada, però centrant-se no en el consumidor, sinó en els negocis. Treballa amb grans clients, i ultima una ronda de fins a cinc milions per ser líder global.

Pere Pérez, fundador i conseller delegat de l’empresa, treballava a Londres en una agència digital que es va vendre a Google. Va tornar a Barcelona a muntar la seva pròpia agència, però aviat es va adonar que volia anar més enllà, innovar en productes. Va crear Visyon amb l’objectiu d’“innovar en els sistemes de producció i experiència”. Van començar amb ‘tours’ virtuals en 360 graus, creant experiències immersives... “Van sortir les Oculus i vam veure que calia entrar-hi”, destaca. “Els continguts immersius són útils tant per vendre un producte com per millorar la productivitat. Això és el que fem”, agrega.

Notícies relacionades

La seva especialitat és la “realitat estesa”, és a dir, la que combina la realitat virtual, mixta i augmentada. Són “agnòstics en tecnologia”, en el sentit que treballen amb totes les disponibles per oferir al client “la que millor s’hi adapti”: tota mena de tecnologies en gravació de vídeos, Oculus, HTC Vive, Hololens... Adapten la tecnologia, desenvolupen els programes i creativitats, i agreguen intel·ligència artificial i ‘machine learning’. Entre els seus clients trobem Nike, el Banc Mundial, el FC Barcelona, Royal Caribbean, Turisme de Catalunya, el Wall Street Journal...

Són 70 empleats, i han obert oficines als EUA, Dubai, Holanda, el Regne Unit i Israel, i estudien obrir-les a Alemanya França. Però és el moment de fer un altre gran salt: “Estem valorant una ronda d’entre 2 i 5 milions d’euros per poder ser un dels líders mundials del nostre sector. Ja tenim propostes”, comenta. Amb 70 empleats, l’any passat va facturar tres milions, i aquest any arribaran als 4,5 milions.