'start-ups'

+Emprenedors: el nou suplement d'EL PERIÓDICO

Presentació del nou suplement sobre innovació, 'start-ups' i emprenedoria

primera-plana-1912 / periodico

primera-plana-1912
zentauroepp46309979 primera plana bertran181219102018

/

3
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto

Amb l’ambició i convicció de convertir-se en el suplement de referència de l’extens i intens ecosistema de ‘start-ups’ de Barcelona neix +Emprenedors. Aquest dilluns EL PERIÓDICO ha presentat a Barcelona el seu nou portal vertical que té el seu format tant en paper com digital. Emprenedoria, noves tecnologies, models disruptius i tots els elements que puguin ser adjectivats amb el terme ‘innovació’ ja són i seran els continguts que tindran un lloc entre les seves pàgines.

La presentació en societat del suplement, el primer número del qual ja va arribar als quioscos el 27 de novembre passat i tornarà cada últim dimarts de mes, va comptar amb la presència a la taula de debat de primeres espases de l’emprenedoria barcelonina, com la directora del BStartup del Banc Sabadell, Yolanda Pérez; la cofundadora de Social Car, Mar Alarcón; el fundador de l’acceleradora Nuclio, Carlos Blanco, i el director de Barcelona Tech City, Miquel Martí. La taula rodona va ser moderada per la directora adjunta d’EL PERIÓDICO, Olga Grau.

Un dels primers consensos que van sorgir de la conversa entre els ponents va ser que l’ecosistema de ‘start-ups’ és “fort” i amb “gent potent”, tal com el va definir el fundador de l’acceleradora Nuclio. Un altre va ser l’excés de traves en l’àmbit legislatiu i fiscal, que els conferenciants van denunciar mirant de reüll un dels assistents a l’acte, el primer tinent d’alcalde de la ciutat, Gerard Pisarello.

La directora del programa d’inversió en ‘start-ups’ del Banc Sabadell, Yolanda Pérez, es va congratular de la robustesa del teixit barceloní. “Fa deu anys era impensable esperar el que avui tenim aquí”, va declarar. La cofundadora de Social Car i la considerada com una de les 50 dones més influents a Europa, Mar Alarcón, va afegir que Barcelona no només ha aconseguit generar i alimentar un ecosistema d’innovació empresarial propi, sinó que també ha aconseguit atreure talent de l’estranger.

No obstant, malgrat l’optimisme majoritari Pérez va voler enviar un toc d’atenció als múltiples actors implicats per no acabar morint d’èxit, ja que “si no tornem a injectar recursos, l’impuls que portem es perdrà”.

En aquest sentit, el director de la Barcelona Tech City va insistir que l’emprenedoria ha de ser un dels eixos de futur creixement de la ciutat i que tant empresaris com institucions han d’apostar-hi. “Si Barcelona vol ser únicament un centre turístic, que apostin per aquest model. Jo ho desaconsello”, va declarar.

Nova economia, nous reptes

Les noves tecnologies donen lloc a nous models d’empresa, que originen noves oportunitats i reptes. El debat sobre els naixents models empresarials, encarnats en els mediàtics casos de Glovo o Uber, també va aparèixer. El denominador comú va ser que “no podem basar el nostre model en la precarietat, però aquesta no està únicament en el món de la nova economia, sinó en tota l’economia”, tal com va afirmar Pérez, del Sabadell.

Notícies relacionades

“S’ha de repensar la figura de l’autònom”, va comentar el director de la Barcelona Tech City, amb referència als recents judicis contra empreses com Deliveroo. Martí va posar com a exemple el model del Regne Unit. Aquest introdueix una figura intermèdia entre el treballador assalariat espanyol i el treballador per compte propi, amb més flexibilitat que el primer però amb més protecció, per compensar la dependència d’un sol pagador, del segon.

“La innovació sempre anirà davant de la legislació”, va afirmar Alarcón en aquest sentit, posant l’accent en la importància que les administracions no intentin anteposar-s’hi, sinó acompanyar-la una vegada es produeixi. “La competició és global i si algú troba aquí molts problemes regulatoris, se n’anirà a un altre lloc”, va sentenciar.