Un estudi revela que el consum de nous allarga la vida

Els científics han recopilat dades d'una mostra de població d'unes 120.000 persones durant 30 anys

Un estudi revela que el consum de nous allarga la vida

Un estudi revela que el consum de nous allarga la vida

1
Es llegeix en minuts

Entre les propietats més conegudes de la nou destaca que és bona per al cor gràcies a un alt concentrat de greix omega 3, que redueix els nivells de colesterol a la sang. No obstant, pocs saben que el seu contingut en ferro, àcid fòlic i vitamines A, B, E i zinc, la converteixen en un aliat perfecte per millorar la qualitat de la pell, així com la dels cabells i les ungles.

A més, segons un estudi recent de la Universitat de Harvard, el consum de nous un cop per setmana desenvolupa un risc més baix de mortalitat, així que allarga la vida.

Els científics han recopilat dades d'una mostra de població d'unes 120.000 persones durant un període de 30 anys i han arribat a la conclusió que entre els que consumien nous i altres tipus de fruita seca s'hi ha produït un 20% menys de mortalitat en comparació amb la mostra de població que no en consumia habitualment.

El risc de morir per malaltia cardíaca va disminuir 29% i el de morir per càncer va baixar 11% entre els que menjaven fruita seca diàriament respecte a gent que no n'ha consumit mai. També es van veure els beneficis dels cacauets, així com dels pistatxos, les ametlles, les nous i altres tipus de fruita seca. Els investigadors no van analitzar la preparació de la fruita seca: fregida, salada, al natural o torrada.

Notícies relacionades

Un benefici addicional: els que consumien fruita seca es van mantenir més prims. "Hi ha una percepció general que si un menja més fruita seca s'engreixarà; els nostres resultats mostren l'oposat", va dir la doctora Ying Bao, de l'Hospital Brigham and Women's, a Boston, afiliat a Harvard.

Aquesta especialista va encapçalar l'esmentat estudi, que s'acaba de publicar a la revista 'New England Journal of Medicine'. Els Instituts Nacionals de Salut i la Fundació per a Recerca i Educació Nutricional de l'International Tree Nut Council van patrocinar l'estudi, però el grup vinculat a la promoció de consum de fruita seca no va participar en el disseny de la investigació ni en l'informe de resultats.