
Tasques de remodelació del paviment. /
L’execució d’obres a Barcelona s’intensifica durant els mesos de vacances, aprofitant el descens de l’afluència a la ciutat i amb la intenció de minimitzar l’impacte i les molèsties als veïns.
Aquest any, entre les urbanitzacions més destacades, sobresurt la segona fase de cobertura de la ronda de Dalt en el seu pas per Horta-Guinardó, entre l’avinguda de Vallcarca i l’IES Vall d’Hebron. Els treballs inclouen la construcció del mur central de suport de l’estructura i el seu cobriment, transformant part de la carretera en un túnel i afegint 540 metres a la part superior, que es destinaran a la creació d’un espai verd d’ús ciutadà.
A més, es treballarà també en la remodelació d’altres grans vies de la ciutat, com són La Rambla, la Via Laietana o la ronda de Sant Antoni, així com l’avinguda Diagonal, vinculada a la primera fase de la connexió del tramvia per la Diagonal, i del parc de les Glòries.
En els propers mesos també s’accelerarà l’actualització del paviment. Es realitzaran vuit grans actuacions emmarcades dins del Pla Endreça que implicaran la renovació de prop de 100.000 metres quadrats d’asfalt en diverses zones de Barcelona. Es preveuen també diverses obres de pacificació de vies als districtes, amb l’ampliació de voreres o la implantació de plataformes úniques.
Infraestructures i serveis
Notícies relacionadesL’ampliació de la línia 8 de ferrocarrils de la Generalitat avançarà amb la construcció del pou d’emergència del carrer Consell de Cent i els encreuaments de serveis de l’àmbit de la plaça d’Espanya. I a la xarxa de metro es duran a terme reformes a les línies 2, 4, 5 i 10 Nord, que comportaran talls del servei entre les estacions de Sagrada Família i Paral·lel, Collblanc i Cornellà Centre, Selva de Mar i La Pau i Gorg i La Salut, respectivament.
Pel que fa a les millores dels serveis, s’han planificat reparacions de les xarxes d’aigua potable, gas natural i línies elèctriques com l’última fase de la construcció del nou col·lector del carrer de Vila i Vilà. A més, s’executaran set intervencions per ampliar i fer més eficient la xarxa per recollir aigua freàtica.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat