En col·laboració amb

Full de ruta

Estratègia 2030, la via del canvi

El juliol del 2021, Barcelona va aprovar l’Acord de Ciutat per a l’Estratègia de l’Economia Social i Solidària 2030

Estratègia 2030, la via del canvi

Ajuntament de Barcelona

1
Es llegeix en minuts

Més enllà de la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible, aquest any Barcelona ha posat de manifest la importància de la transformació del model alimentari com a element essencial en la lluita contra el canvi climàtic. D’aquesta manera, l’administració de la capital catalana, en una clara aposta per les polítiques alimentàries urbanes, iniciarà el novembre del 2021 un procés d’elaboració de l’estratègia alimentària amb horitzó 2030. Així, Barcelona s’unirà a ciutats com Londres, Nova York, Toronto, Brighton i València, que ja compten amb una estratègia alimentària conforme amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides (ONU). Aquest procés, a més, contempla un període consultiu ciutadà que probablement es portarà a terme a principis del 2022. 

Marc polític

Marc políticEl mes de juliol passat, l’Ajuntament de Barcelona va presentar l’Acord de Ciutat per a l’Estratègia de l’Economia Social i Solidària 2030, un procés que és el resultat del treball iniciat el 2019 que ha implicat a un total de 203 persones i 147 entitats. El document es convertirà en el nou full de ruta per elaborar noves polítiques públiques municipals. La nova estratègia #ESSBCN2030 estableix un total de vuit línies estratègiques generals: augmentar el pes de l’economia social i solidària de la ciutat; posicionar-la com una realitat de prestigi per a Barcelona; crear estructures estratègiques que l’enforteixin; estendre-la de manera homogènia per tots els barris i districtes de la ciutat; generar més marcs de coproducció de polítiques públiques; contribuir a prevenir i reduir les desigualtats socials dins de la ciutat; desenvolupar palanques que impulsin l’estratègia com el consum conscient i transformador o la compra i contractació pública responsable i transversalizar els reptes de l’economia digital, l’economia feminista, les migracions i la transició energètica i ecològica.