"Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"

No va ser completa la festa al Bernabéu al final del primer clàssic de la temporada malgrat la victòria blanca i les bones vibracions que va desprendre l’equip. Vinícius la va fer grossa com mai quan va ser substituït. Xabi Alonso, els seus companys i el club n’estan tips

"Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
2
Es llegeix en minuts
Fermín de la Calle
Fermín de la Calle

Periodista

Especialista en Esports

ver +

La relació entre Vinícius i Xabi Alonso és gairebé inexistent. Es redueix al terreny professional perquè des que el tècnic va desembarcar al Reial Madrid, l’estiu passat, el brasiler no ha mostrat cap empatia amb el de Tolosa. El basc ha volgut equiparar el seu tracte amb tots els jugadors, cosa que ha fet que Vinícius perdés la relació gairebé paternofilial que tenia amb el tècnic anterior, Carlo Ancelotti.

Hi ha un primer punt d’inflexió en aquesta relació tortuosa entre el brasiler i l’entrenador: es va produir en el partit del Mundial de Clubs davant el PSG, en què Xabi va enviar a la banqueta Vinícius. Decisió que després va esmenar a l’incloure’l per la baixa a última hora de Trent Alexander-Arnold. Malgrat això, el brasiler no es va oblidar d’aquesta decisió del tècnic i va parlar amb els seus agents per mostrar el malestar per la seva suplència i el que podia comportar de cara al futur. La golejada encaixada davant els de Luis Enrique va enterrar aquest incident, que va passar gairebé inadvertit per als mitjans, però no pas per al futbolista.

Com el brasiler va vaticinar els seus agents, la convivència amb Xabi no seria còmoda. Fins al punt que va demanar a Frederico Pena, el seu agent, que sondegés el mercat per veure quines alternatives tenia més enllà de l’Aràbia. Va començar la temporada i es van confirmar les sospites del jugador. La relació amb l’entrenador era freda i les seves decisions el condemnaven a un rol secundari, molt allunyat del que estava acostumat en temporades anteriors.

Dels 18 partits oficials que ha dirigit Xabi Alonso al Madrid, Vinícius només n’ha jugat quatre de complets: contra la Juventus (en el Mundial de Clubs) i a la Lliga davant el Llevant, Atlètic i Vila-real. En els altres 14 va entrar des de la banqueta tres vegades i en els altres 11 va ser substituït després de ser titular. Un d’aquests últims va ser el que va mesurar a la Champions el Madrid amb el Kairat a Almati (Kazakhstan), on Vinícius va protagonitzar la primera topada amb el tècnic després de ser substituït. El brasiler va fer escarafalls al veure que era l’elegit per anar-se’n a la banqueta, sobre el qual fet va ser preguntat Xabi a la sala de premsa. El basc va mirar d’esquivar l’assumpte: "No ha sigut un rebot, no ha sigut una queixa".

Notícies relacionades

Punt d’inflexió

Durant aquests tres mesos de competició, el brasiler ha insistit als seus agents que es planteja sortir si tot continua igual. No obstant, diumenge va saltar tot pels aires. Quan el brasiler va veure el seu dorsal al cartell en el minut 72, amb el partit obert i el Barça collant el Madrid, Vinícius va esclatar. I el rostre de Xabi, que va veure com li criticava en públic la decisió, va canviar d’expressió. El basc es va posar les mans a les butxaques i va mirar d’evitar la insolència. Però finalment no va poder evitar un "¡au, Vini, hòstia!", per exterioritzar l’afartament. Mentrestant, Vinícius l’advertia al passar al costat seu: "Jo me’n vaig de l’equip, val més que me’n vagi". Xabi va aguantar el xàfec, però està cansat del brasiler, com molts dels seus companys. I fins i tot de les grades del Bernabéu van aflorar crits com "¡Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia!".