En col·laboració amb

CONTRA LA POBRESA ENERGÈTICA

Els punts d'assessorament energètic impedeixen més de 37.400 talls de subministraments bàsics a la ciutadania

La xarxa mundial de ciutats C40 ha reconegut aquest projecte de Barcelona com una de les 100 millors iniciatives contra l'emergència climàtica

photo5778581577545133602-760x428

photo5778581577545133602-760x428

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Els punts d’assessorament energètic de Barcelona van néixer el 2017 per defensar els drets energètics de la ciutadania i reduir el nombre de veïns i veïnes en risc de pobresa energètica. 

Fins ara, el servei ha atès més de 80.000 persones i ha impedit més de 37.240 talls de llum, gas o aigua. La xarxa mundial de ciutats C40 ha reconegut aquest projecte com una de les 100 millors iniciatives contra l’emergència climàtica, recollides en l’informe ‘Cities 100’.

Apoderar la ciutadania

El 2017 unes 170.000 persones es trobaven en situació de pobresa energètica a Barcelona, i tenien, per tant, problemes per pagar la factura de la llum, l’aigua o el gas. 

Per fer front a aquesta realitat, l’Ajuntament de Barcelona va obrir a cada districte un punt d’assessorament energètic (PAE), per informar, sensibilitzar i apoderar la ciutadania en relació amb els seus drets energètics i les mesures orientades a reduir el cost de les factures dels subministraments. 

Fins ara els 11 PAE han atès  80.951 persones, la majoria dones (67%), i han impedit 37.420 talls de llum, gas o aigua.

Reconeixement internacional

En reconeixement per la lluita per eliminar la pobresa energètica de la ciutat, la xarxa mundial de ciutats C40, l’associació danesa Realdania i l’empresa de consultoria Nordic Sustainability han seleccionat els punts d’assessorament energètic com una de les cent accions climàtiques més ambicioses del món. 

La iniciativa s’inclou a l’informe Cities 100, que es presentarà en la cimera mundial de ciutats que tindrà lloc entre el 9 i 12 d’octubre a Copenhaguen.

Els serveis dels PAE

Les principals causes de la pobresa energètica són el preu dels subministraments bàsics, la qualitat arquitectònica de les vivendes i la situació socioeconòmica de les persones. 

Notícies relacionades

Els punts d’assessorament energètic ofereixen la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics. 

L’atenció i el servei dels PAE han obtingut un excel·lent (9,5/10) en el nivell de satisfacció de la ciutadania. Un terç de l’equip professional dels PAE són persones en risc d’exclusió laboral, i en alguns casos també són usuaris del servei.

Els PAE ofereixen els següents serveis:

Avaluació d’avisos d’impagament de factures i inici de procediments per evitar talls energètics a famílies en situació de vulnerabilitat.