En col·laboració amb

NOVA ORGANITZACIÓ DEL TEMPS

Anna Figueres, d'Ametller Origen: "Considerar la conciliació és bàsic per atraure talent"

zentauroepp42521980 d anna figueres  responsable de recursos humans de ametller 180321101404

zentauroepp42521980 d anna figueres responsable de recursos humans de ametller 180321101404

2
Es llegeix en minuts
Luis Benavides

Anna Figueres (Barcelona, 1977) és la responsable de recursos humans del Grup Ametller Origen, una companyia d'alimentació saludable fundada pels germans Josep i Jordi Ametller. Van obrir la seva primera botiga el 2001 i ara compten amb 91 establiments per tota la geografia catalana. La companyia ha rebut aquesta setmana el guardó ‘Empresa Innovadora en Mesures de Conciliació i Temps’ concedit per l'Ajuntament de Barcelona com a reconeixement a les seves iniciatives per millorar la compatibilitat entre la vida laboral i la personal dels seus empleats.

–¿Quantes persones treballen a Ametller Origen?

Unes 1.200 persones, amb diferents perfils. Des de responsables de botiga i segons encarregats a mossos de botiga i dependents.

–¿Quin paper juguen els treballadors en l'empresa?

–Juguen un paper clau. Són l'actor principal i la referència de l'empresa en tots els punts de venda, els nostres ‘ambaixadors’ i el punt d'unió amb el client.

–¿Per això intenteu garantir el seu benestar, que puguin conciliar la seva activitat professional i la seva vida personal?

–Ja fa anys que l'empresa, arran de l'enquesta de clima laboral i de les propostes que van sorgir, va establir torns de treball intensiu, de matí i de tarda. L'any passat va sorgir una nova inquietud i era poder disposar de temps durant el cap de setmana, i també intentarem donar-hi una solució. 

–¿Com articulareu aquesta petició tenint en compte que us dediqueu al comerç?

–La mesura consistirà a donar un dissabte festiu cada sis setmanes a les persones que treballen a les botigues. Estem treballant perquè aquesta mesura, votada per un àmplia majoria de forma positiva, sigui efectiva a partir d'estiu, ja que abans s'hauran de tornar a crear  els horaris de tots els punts de venda i adaptar-los. 

–¿Per què creieu que és tan important garantir la conciliació laboral? 

–La conciliació és un dels temes que més preocupa totes les persones que treballen avui amb nosaltres, i per això és important centrar els esforços per poder donar solucions a aquesta inquietud. Si volem atraure talent i mantenir el que tenim, hem de considerar cada vegada més la conciliació. 

–La conciliació és positiva per al treballador, però també per a l'empresa. 

–És clar que aquestes mesures són beneficioses per a les dues parts. Per un costat, el treballador pot organitzar millor el seu temps i la seva vida. Per un altre, l'empresa aconsegueix un millor clima laboral, una cosa que es transmet sense cap mena de dubte als clients. 

Notícies relacionades

–Heu rebut el premi ‘Empresa Innovadora en Mesures de Conciliació i Temps’ precisament per aquesta voluntat. ¿Quina valoració feu? 

–Sí, estem molt contents i creiem que és molt positiu que es faci difusió d'aquest tipus de mesures.