Mobilitat sostenible

Ferrocarrils de la Generalitat presenta les noves locomotores híbrides al Centre Operatiu de Martorell

  • Adif admet en un document intern que l’R2 pot necessitar quatre mesos per tornar a estar al 100%

  • Martorell estrena un espai per exhibir trens històrics dels Ferrocarrils de la Generalitat

Ferrocarrils de la Generalitat presenta les noves locomotores híbrides al Centre Operatiu de Martorell

DEPARTAMENT DE TERRITORI

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha posat en servei aquest dijous dues de les cinc locomotores híbrides de mercaderies que haurien d’estar operatives abans de l’estiu. A la presentació han assistit el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i el president de FGC, Toni Segarra.

Aquestes locomotores d’última generació, que poden funcionar amb dièsel i electricitat, milloraran un 66% l’eficiència energètica: «Suposaran fer un pas endavant perquè són més eficients i potents», ha destacat Fernàndez.

Durant les pròximes setmanes està previst que entrin en circulació les altres tres. La compra de les cinc unitats ha suposat una inversió de 30,2 milions d’euros. A més, el nou material mòbil de mercaderies serà reciclable en un 95%.

Tracció híbrida

Concretament, les noves locomotores circularan amb tracció elèctrica en els trams que actualment ja disposen de catenària (Manresa-Martorell-Sant Boi), i dièsel a la resta de trams. El fet de disposar d’alimentació dual i traccionar amb electricitat reduirà l’emissió de fum i soroll, respecte a una màquina de tracció amb motor de combustió.

Notícies relacionades

Les locomotores 257, de 20 metres de llargada i 3,9 d’alçada, tenen un pes de 90 tones. FGC ha explicat que també incorporen diverses millores respecte a les locomotores 254 dels anys 90, entre les quals destaquen la fiabilitat, el fre elèctric regeneratiu, el canvi de tracció automàtic i la reducció del soroll així com millores tecnològiques i també ergonòmiques per al personal de conducció.

Les unitats adquirides s’utilitzaran per al transport ferroviari de sals potàsiques, amb càrrega a les mines de Súria; i de vehicles, des de la factoria Seat de Martorell, amb descàrrega al port de Barcelona. Segons FGC, el transport de mercaderies de la companyia va evitar 29.076 desplaçaments amb camió el 2022.