Mobilitat sostenible
Ferrocarrils de la Generalitat presenta les noves locomotores híbrides al Centre Operatiu de Martorell
Adif admet en un document intern que l’R2 pot necessitar quatre mesos per tornar a estar al 100%
Martorell estrena un espai per exhibir trens històrics dels Ferrocarrils de la Generalitat
![Ferrocarrils de la Generalitat presenta les noves locomotores híbrides al Centre Operatiu de Martorell Ferrocarrils de la Generalitat presenta les noves locomotores híbrides al Centre Operatiu de Martorell](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/abf478d7-729a-403c-bd15-e9d4d5a22d15_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha posat en servei aquest dijous dues de les cinc locomotores híbrides de mercaderies que haurien d’estar operatives abans de l’estiu. A la presentació han assistit el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i el president de FGC, Toni Segarra.
Aquestes locomotores d’última generació, que poden funcionar amb dièsel i electricitat, milloraran un 66% l’eficiència energètica: «Suposaran fer un pas endavant perquè són més eficients i potents», ha destacat Fernàndez.
Durant les pròximes setmanes està previst que entrin en circulació les altres tres. La compra de les cinc unitats ha suposat una inversió de 30,2 milions d’euros. A més, el nou material mòbil de mercaderies serà reciclable en un 95%.
Tracció híbrida
Concretament, les noves locomotores circularan amb tracció elèctrica en els trams que actualment ja disposen de catenària (Manresa-Martorell-Sant Boi), i dièsel a la resta de trams. El fet de disposar d’alimentació dual i traccionar amb electricitat reduirà l’emissió de fum i soroll, respecte a una màquina de tracció amb motor de combustió.
Les locomotores 257, de 20 metres de llargada i 3,9 d’alçada, tenen un pes de 90 tones. FGC ha explicat que també incorporen diverses millores respecte a les locomotores 254 dels anys 90, entre les quals destaquen la fiabilitat, el fre elèctric regeneratiu, el canvi de tracció automàtic i la reducció del soroll així com millores tecnològiques i també ergonòmiques per al personal de conducció.
Les unitats adquirides s’utilitzaran per al transport ferroviari de sals potàsiques, amb càrrega a les mines de Súria; i de vehicles, des de la factoria Seat de Martorell, amb descàrrega al port de Barcelona. Segons FGC, el transport de mercaderies de la companyia va evitar 29.076 desplaçaments amb camió el 2022.
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Operació contra el narcotràfic Els EUA detenen ‘el Mayo’ i un fill del ‘Chapo’, líders del càrtel de Sinaloa
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques