Patrimoni

Martorell estrena un espai per exhibir trens històrics de Ferrocarrils de la Generalitat

  • Es preserven més de 20 locomotores, cotxes i vagons que van donar servei durant el segle XX

Martorell estrena un espai per exhibir trens històrics de Ferrocarrils de la Generalitat

DEPARTAMENT DE TERRITORI

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El conseller de Territori de la Generalitat, Juli Fernàndez, acompanyat de l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, i del president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Toni Segarra, van inaugurar aquest dissabte el nou centre de preservació de vehicles històrics de FGC, junt amb l’estació de Martorell Central.

La nau ha rebut el nom d’Espai de la Via Mètrica i es preserven més de 20 locomotores, cotxes i vagons que van donar servei durant el segle XX per a viatgers o mercaderies a la línia Llobregat-Anoia.

El conseller Fernàndez ha explicat que l’exposició mostra «l’evolució de la companyia pública per millorar la vida de la gent». Fernàndez també ha visitat l’aparcament per a 289 vehicles que FGC està construint junt amb l’estació de Martorell Central.

L’edifici, que té connexió directa amb les vies de FGC, s’ha construït a l’espai on eren els antics tallers de locomotores, al costat de la platja de vies i de l’aparcament d’enllaç de l’estació. Amb una superfície de 2.200 m², la nau té 106 m de longitud, 21 m d’ample i 8,65 m d’altura; i allotja a l’interior tres vies de 105 m de longitud. Sobre aquestes vies s’han situat els diferents vehicles ferroviaris catalogats com a patrimoni històric.

Nou aparcament a l’estació

Notícies relacionades

Després de la inauguració, el conseller ha visitat les obres del nou aparcament d’enllaç que Ferrocarrils està construint en una part de l’espai que ocupava l’antic aparcament a l’aire lliure, que tenia capacitat per a 118 vehicles. D’aquestes 118 places, es mantindran 48, a les quals s’afegiran les 289 del nou aparcament que ara s’aixeca.

En total, es generarà espai per a l’estacionament d’un total de 337 vehicles, fet que suposa gairebé triplicar la capacitat d’aparcament que hi havia fins ara.