Influència "decisiva"
Madrid tindrà aquest any el primer restaurant d'Espanya manejat només per robots
Els principals beneficis són la seva productivitat i el baix cost, a causa que la tecnologia s'ha abaratit

robot-camarero
Madrid tindrà abans de final d’any el primer restaurant d’Espanya manejat íntegrament per robots, seguint la línia de països com el Japó, la Xina i els Estats Units. Escortat per un androide, Marius Robles (creador de Food by Robots i de Reimagine Food) explica que la robòtica "està impactant ja en més de 500 restaurants del món", perquè està "molt alineada amb el compte de resultats i la productivitat".
Segons explica Robles, a l’hostaleria ja s’han introduït robots que preparen tres cafès en 40 segons, la suposada truita perfecta i amanides en què no sobra ni falta cap fulla d’enciam. Ara la productivitat i el baix cost arribarà a Madrid en un nou local. Al seu parer, mentre que la cuina ràpida és més susceptible de ser feta per androides, la més creativa és "difícilment automatitzable", si bé hi haurà sistemes mecanitzats que puguin substituir els cuiners en tasques molt repetitives com ara pelar i picar.
Notícies relacionadesEl sector de la robòtica, que maneja xifres "estratosfèriques" i "continua creixent exponencialment", promourà la ‘food revolution’ (revolució del menjar) amb grups com Alibaba o JD, que planeja obrir mil restaurants amb equips formats íntegrament per robots d’aquí al 2020. A més d’en el servei de repartiment de menjar a domicili, que ultimen Amazon Prime o Delivery Snack Bot, la robòtica arribarà als restaurants "ens agradi o no amb efecte calçador", tot i que planteja incògnites com el pirateig, que podria portar el propietari d’un restaurant a perjudicar-ne un altre de la seva competència.
Aquest expert ha previst que en cinc anys un 5% dels restaurants espanyols estiguin totalment automatitzats. El compte de resultats juga a favor dels androides: un restaurant robotitzat a la Xina que es va muntar amb una inversió d’un milió d’euros estava amortitzat al cap de quatre mesos. "El sector a Espanya és receptiu perquè veu que hi ha casos reals que funcionen, tot i que encara hi ha reticències que es dissiparan quan vegin com augmenten les seves vendes", augura el responsable de Food by Robots.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents