El Periódico de Tarragona
Societat
Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
En total, seran 28 sensors instal·lats per tota la ciutat
TURISME | La ciutat de Tarragona serà declarada Destinació Turística Intel·ligent
Fachada del Ayuntamiento de Tarragona, ubicado en la plaza de la Font. /
L'Ajuntament de Tarragona ha licitat el subministrament i instal·lació de vint sensors per quantificar el flux de turistes i ciutadans i estudiar-ne la itinerància en determinats punts d'interès de la ciutat, i vuit sensors més per monitorar i mesurar els nivells d'aigua de manera que es pot predir el risc d'inundacions i anticipar-se a creixements d'aigua.
Segons ha anunciat el consistori aquest dijous a la tarda, el contracte es licita per 474.236 euros. L'actuació forma part del projecte Destinació Turisme Intel·ligent, una declaració que es va anunciar que es rebria aquest passat mes de gener. La instal·lació de tots els sensors ha d'estar llesta abans de l'estiu de l'any que ve.
Notícies relacionadesLa consellera de Turisme del consistori, Montse Adan, defensa que les dades que s'aconseguiran són "essencials per tenir una planificació sostenible del turisme a Tarragona" i millorar la desestacionalització i la convivència dels ciutadans i els turistes, de tal manera que "es fa un pas més cap a la digitalització, posant l’enfocament en la tecnologia com a element clau i de servei als tarragonins".
L’Ajuntament de Tarragona també implantarà sis caixers ciutadans d'autoservei en oficines municipals. Aquests quioscos estaran a la Rambla Nova, Sant Pere i Sant Pau i Ponent, a l’Oficina Municipal de Turisme, l’Antiga Audiència i del Teatre Tarragona. Tots els caixers disposaran de serveis enfocats a la ciutadania com el pagament d'impostos, autoliquidacions, cita prèvia, així com la compra d’entrades d'esdeveniments.
- Cobrar en 12 o en 14 pagues: una experta revela quina és la millor opció per estalviar
- Violència obstètrica Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
