Política social del consistori madrileny
Madrid repartirà al juliol la targeta de veïnat als immigrants irregulars
L'ajuntament de Carmena aprova junt amb el PSOE un paquet de mesures favorables a aquest sector de la població
La targeta de veïnat de l’Ajuntament de Madrid es començarà a repartir entre la població immigrant la primera setmana del mes de juliol, ha avançat aquest dilluns l’alcaldessa de la capital, Manuela Carmena, durant la seva intervenció en la conferència sobre immigració 'Pactes que salven vides’.
Els vots en solitari de PSOE i Ara Madrid van aconseguir tirar endavant al ple d’octubre la targeta de veïnat, una iniciativa presentada pel PSOE i dirigida en un primer moment a immigrants en situació irregular i presentada com un instrument per identificar la persona i que pugui accedir a serveis públics.
La targeta municipal facilitaria les gestions i l’accés a les instal·lacions i serveis de l’ajuntament, com serveis socials, gestions administratives, biblioteques, poliesportius... També es plantejaria l’accés a l’abonament transport i a programes de formació i ocupació
. "Estàvem reunits, veient com podíem superar les enormes dificultats per veure com és possible la targeta de veïnat; fa un any i mig que estem lluitant molt i la targeta és aquí, la primera setmana del mes juliol començarem a repartir-les", ha explicat la regidora madrilenya durant la seva intervenció en la conferència.
Carmena ha criticatl’"estret marc jurídic" en el qual es poden moure els ajuntaments en el concernent a la llei d’estrangeria. Per això, amb aquesta targeta de veïnat volen, "en el marc del possible, obrir aquest buit des de l’ajuntament per a una línia més d’integració".
Aquesta targeta va encaminada a garantirl’accés als serveis públics a la població immigrant que no té cap identificació.
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Entendre-hi més ‘El conte de la serventa’ va ser una realitat a Irlanda: 9.000 nadons morts i 56.000 mares solteres maltractades al segle XX
- Barcelona es juga un 14% del PIB si els turistes la deixessin de visitar
- Nations League Espanya cau als penals contra la Portugal de l’etern Cristiano
- Amb diversos ingressats Un presumpte brot de salmonel·la causa almenys una vintena d’afectats a Sant Adrià
- TELEVISIÓ I MAS Locutors d’Esport 3
- Barcelona, protagonista Cuina de saga familiar amb vistes al Port Vell
- EL MUNDIAL DE MOTOGP Marc Márquez s’exhibeix a l’Aragó de principi a final
- La Volta / Dauphiné cliclisme La Volta femenina es consolida en el calendari internacional
- BÀSQUET El Barça se suïcida i perd un partit que tenia guanyat