Guerra a Gaza

Espanya crida a consultes l’ambaixadora a Israel per les «calúmnies» als ministres del Govern

El govern de Netanyahu ha acusat d’«antisemitisme» Pedro Sánchez i Yolanda Díaz, i ha prohibit l’entrada d’aquesta última i la de Sira Rego a Israel

Almenys sis morts, entre ells un espanyol, i diversos ferits greus en un tiroteig a Jerusalem

Sánchez anuncia un decret per fer efectiu l’embargament d’armes a Israel i sancionar el Govern de Netanyahu

Espanya crida a consultes l’ambaixadora a Israel per les «calúmnies» als ministres del Govern

José Oliva - Europa Press - Archivo

1
Es llegeix en minuts
Mario Saavedra
Mario Saavedra

Especialista en Internacional, política exterior, Estats Units, Xina, Ucraïna i Orient Pròxim

ver +

Enèsima escalada diplomàtica entre Espanya i Israel a compte del que el president del Govern, Pedro Sánchez, ha anomenat «extermini de palestins indefensos» i «genocidi» a Gaza.

Espanya ha cridat a consultes l’ambaixadora a Tel-Aviv, Ana Salomón, «davant de les calumnioses acusacions cap a Espanya i les inacceptables mesures contra dos membres del govern del nostre país», segons fonts oficials del Ministeri d’Exteriors. Es tracta de la primera vegada en els gairebé dos anys de guerra a Gaza i continus conflictes amb el Govern de Benjamín Netanyahu en què el ministre d’Exteriors, José Manuel Albares, ha donat aquesta ordre de retirada temporal a tall de protesta, que és el que significa en llenguatge diplomàtic cridar a consultes.

Notícies relacionades

Hores abans, el ministre d’Exteriors hebreu, Gideon Sa’ar, havia anunciat que prohibirà l’entrada al país de la vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, i la ministra d’Infància i Joventut, Sira Rego, perquè les considera responsables de les mesures «antisemites» anunciades abans pel president Sánchez, que inclouen un embargament d’armes permament i la prohibició de volar i atracar a vaixells amb armes o combustible per a les Forces Armades israelianes.

HI HAURÀ AMPLIACIÓ