AJUDA FINANCERA
El G-7 augmenta a 39.000 milions de dòlars l’ajuda a Ucraïna el 2023
L’anunci arriba un dia abans del primer aniversari de la invasió russa «il·legal, injustificable i no provocada» amb Ucraïna

Els ministres d’Economia i Finances del G-7 van aprovar aquest dijous un paquet d’ajuda financera a Ucraïna de 39.000 milions de dòlars per al 2023, enfront dels 19.800 milions de l’any passat, perquè pugui assumir els seus pagaments.
«Aquests importants compromisos i el ràpid desemborsament donen seguretat a Ucraïna i permeten a les autoritats salvaguardar el funcionament del Govern, continuar la prestació de serveis bàsics, portar a terme les reparacions més crítiques de les infraestructures fetes malbé i estabilitzar l’economia», va dir el ministre de Finances japonès, Shunichi Suzuki, en una roda de premsa després d’una reunió econòmica del G-7 a la ciutat índia de Bangalore.
L’anunci arriba un dia abans del primer aniversari de la invasió russa «il·legal, injustificable i no provocada» contra Ucraïna, va recordar Suzuki des del país asiàtic, on els ministres d’Economia del G-7 es van reunir aprofitant la celebració d’una trobada del ram del G-20.
Els 39.000 milions de dòlars «ajudaran a recolzar Ucraïna en l’esforç per defensar el seu país», va assenyalar el ministre japonès, un suport econòmic «suplementari al nostre suport i entrenament vital de les forces ucraïneses, a l’ajuda humanitària i a la cooperació al desenvolupament».
El Canadà, França, Alemanya, Itàlia, el Japó, el Regne Unit i els EUA, components del G-7 com el grup de països més industrialitzats del món i que acumulen més de la meitat de la riquesa mundial, mostren així el seu «suport infrangible a Ucraïna», va dir Suzuki.
El G-7 també va instar el Fons Monetari Internacional (FMI) a finalitzar un programa de préstecs per a Ucraïna abans del març del 2023, com ja havia avançat la secretària del Tresor dels EUA, Janet Yellen, en una roda de premsa avui a Bangalore.
Sobre les sancions imposades a Rússia, Suzuki va expressar la voluntat del grup de mantenir-les i va deixar la porta oberta a «prendre mesures addicionals segons sigui necessari».
«Continuarem col·laborant estretament [...] per fer complir les nostres sancions i impedir qualsevol intent d’evadir-les o eludir-les», va indicar, i va exhortar altres països a unir-se a les mesures contra Moscou.
El Grup dels Set, sota presidència nipona, va assenyalar que la guerra desencadenada per Rússia ha «exacerbat els desafiaments econòmics mundials» i ha afectat «desproporcionadament» països de renda baixa i mitjana.
Notícies relacionades«Ens comprometem a redoblar els nostres esforços i a contribuir a l’agenda del G-20 per donar-los suport», va dir Suzuki.
El Japó acollirà a finals de maig la cimera presencial de líders del G-7 a la ciutat d’Hiroshima, una cita en la qual els amfitrions esperen escenificar així mateix el seu compromís en suport a Ucraïna davant la invasió russa, a més d’enviar un missatge a favor de la desnuclearització
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Millores públiques Catalunya impulsarà l'autonomia energètica dels serveis essencials durant 72 hores davant apagades futures
- Pla d’igualtat El Govern impulsarà l’abolició de la prostitució, però s’obre al «diàleg» dins del feminisme
- Debat obert Regular o abolir la prostitució: ¿què n’opinen els partits a Catalunya?
- Finançament La Generalitat tornarà a demanar diners als bancs per primera vegada des de 2012
- 200 milions d’euros anuals Catalunya llança el Pacte Nacional per la Llengua per guanyar 600.000 catalanoparlants