Protestes generalitzades
Mig milió de treballadors al Regne Unit protagonitzen la jornada de vaga més gran en una dècada
Docents, funcionaris i ferroviaris participen en les aturades
El primer ministre britànic, Rishi Sunak, afronta aquest dimecres la jornada de vagues més gran dels últims 10 anys al Regne Unit. Mig milió de treballadors de diversos sectors han decidit anar a l’aturada reclamant pujades salarials i millores en les condicions de treball. Entre 23.000 i 26.000 escoles es veuran afectades per la plantada de més de 100.000 mestres. «Com menys guanyem nosaltres, menys aprenen ells», és un dels eslògans d’una jornada en la qual milers de pares han hagut de demanar el dia lliure o treballar a casa per poder atendre els seus fills.
El personal de 150 universitats, inclosos professors ajudants, bibliotecaris i personal administratiu s’ha unit a les protestes, que van molt més enllà de l’àmbit de l’Educació. Entorn de 100.000 funcionaris pertanyents a 124 departaments governamentals i altres estaments oficials no són als seus llocs. El transport també s’està veient alterat amb una aturada que afecta la majoria dels trens a Anglaterra, cosa que complica enormement els desplaçaments. A Londres, alguns conductors d’autobusos també estan en vaga.
Hi ha set aturades previstes més
Notícies relacionadesDes del Sindicat Nacional d’Educació (NEU) afirmen estar preparats per negociar amb la ministra Gillian Keegan. «Desafortunadament l’impacte de la vaga es deixarà sentir al 85% de les escoles. Era una cosa que no tenia perquè passar si el govern hagués estat disposat a negociar», ha declarat a Sky News, Mary Bousted, secretària general del NEU. En un vídeo dirigit als pares la ministra afirma haver escoltat els professors i haver-se reunit amb els sindicats en nombroses ocasions. «Estem estudiant diversos assumptes com la paga, el volum de treball, la flexibilitat, el comportament i molt més», la quantitat de treball. La d’avui no serà l’única vaga dels mestres que tenen previstes n’hi ha set més entre el febrer i el març.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid