Protestes generalitzades
Mig milió de treballadors al Regne Unit protagonitzen la jornada de vaga més gran en una dècada
Docents, funcionaris i ferroviaris participen en les aturades
El primer ministre britànic, Rishi Sunak, afronta aquest dimecres la jornada de vagues més gran dels últims 10 anys al Regne Unit. Mig milió de treballadors de diversos sectors han decidit anar a l’aturada reclamant pujades salarials i millores en les condicions de treball. Entre 23.000 i 26.000 escoles es veuran afectades per la plantada de més de 100.000 mestres. «Com menys guanyem nosaltres, menys aprenen ells», és un dels eslògans d’una jornada en la qual milers de pares han hagut de demanar el dia lliure o treballar a casa per poder atendre els seus fills.
El personal de 150 universitats, inclosos professors ajudants, bibliotecaris i personal administratiu s’ha unit a les protestes, que van molt més enllà de l’àmbit de l’Educació. Entorn de 100.000 funcionaris pertanyents a 124 departaments governamentals i altres estaments oficials no són als seus llocs. El transport també s’està veient alterat amb una aturada que afecta la majoria dels trens a Anglaterra, cosa que complica enormement els desplaçaments. A Londres, alguns conductors d’autobusos també estan en vaga.
Hi ha set aturades previstes més
Notícies relacionadesDes del Sindicat Nacional d’Educació (NEU) afirmen estar preparats per negociar amb la ministra Gillian Keegan. «Desafortunadament l’impacte de la vaga es deixarà sentir al 85% de les escoles. Era una cosa que no tenia perquè passar si el govern hagués estat disposat a negociar», ha declarat a Sky News, Mary Bousted, secretària general del NEU. En un vídeo dirigit als pares la ministra afirma haver escoltat els professors i haver-se reunit amb els sindicats en nombroses ocasions. «Estem estudiant diversos assumptes com la paga, el volum de treball, la flexibilitat, el comportament i molt més», la quantitat de treball. La d’avui no serà l’única vaga dels mestres que tenen previstes n’hi ha set més entre el febrer i el març.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032