Guerra
Rússia admet l’enfonsament del ‘Moskva’, el principal barco de la seva flota
Ucraïna va anunciar que havia atacat el creuer amb dos míssils - Moscou, que inicialment va negar aquesta versió, assegura que l’enfonsament va tenir lloc mentre el barco era remolcat
El Ministeri de Defensa rus ha informat que el creuer missilístic ‘Moskva’ s’ha enfonsat quan era remolcat enmig d’una tempesta, informa l’agència estatal de notícies TASS.
Anteriorment, l’Exèrcit ucraïnès havia assegurat que havia tocat el barco amb dos míssils Neptú, mentre que Moscou va adduir que hi havia hagut diverses explosions a bord que van originar un incendi.
Per la seva banda, el portaveu del Departament de Defensa nord-americà, John Kirby, va confirmar que «hi va haver una explosió» al barco, si bé ha reconegut que els Estats Units no poden confirmar quines van ser les causes.
«No estem completament segurs del que va passar. Confirmem que hi va haver una explosió, bastant important, que va causar danys greus al vaixell,» ha assegurat Kirby a la cadena CNN, on ha afegit que el barco «és capaç d’obrir-se camí per si mateix» i es dirigeix possiblement cap a l’est.
«Creiem que probablement s’aturarà a Sebastòpol per ser reparat, però no sabem què ha causat l’explosió (...) Està creuant el mar Negre pels seus propis mitjans», ha apuntat Kirby.
El ‘Moskva’ era el principal barco de la flota russa al mar Negre. Es va posar en funcionament el 1983 amb el nom de ‘Glòria’. El 1996, el creuer va rebre el nom actual. El principal armament d’atac de la embarcació són 16 llançadors de míssils P-1000 Vulkan.
- Salut avisa que el pic de la grip es pot allargar pels contactes de Nadal
- El rescat miraculós de la llibreria Sant Jordi
- Col·lectius vulnerables Catalunya inicia la reobertura de menjadors escolars a l’ESO
- Idiomes Classes de català gratis a bord d’un tren: aquesta és la iniciativa que ja funciona en viatges d’alta velocitat París-Barcelona
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- The conversation Emergència universitària en ciències de la salut: falten professors
- Augment de tarifes Els peatges de la C-32, la C-16 i els túnels de Vallvidrera i el Cadí pujaran un 3% el 2026
- De Maldita.es Depredadors a TikTok: una investigació posa al descobert el negoci pedòfil d’utilitzar IA per generar imatges sexuals de menors d’edat
- Corrupció al PSOE El PP demana la dimissió de Montero després de la detenció de l’expresident de la SEPI: «Se li està posant cara de Cerdán»
- Comissió bilateral El Govern traspassa a l’Aran la gestió de les ajudes per discapacitat i dependència
