La lluita contra la pandèmia
Israel suprimeix l’ús obligatori de mascaretes a l’aire lliure
Les escoles del país tornen a funcionar amb normalitat prepandèmica, sense grups bombolla
El 53% dels 9,3 milions d’israelians ja han rebut les dues dosis de la vacuna de Pfizer

El ministre de Salut d’Israel, Yuli Edelstein, ha anunciat que a partir d’aquest diumenge ja no serà obligatori utilitzar mascareta a l’aire lliure al país. A través d’un comunicat, Edelstein ha explicat que s’ha pres la decisió basant-se en les recomanacions d’experts. Israel va ser un dels primers països del món, a la primavera del 2020, a imposar la mascareta sanitària als llocs públics. L’exitosa campanya de vacunació ha sigut determinant ara per relaxar aquesta mesura. Actualment el 53% de la seva població de 9,3 milions d’habitants ja han rebut les dues dosis de la vacuna de Pfizer/BioNTech.
«Les mascaretes estan destinades a protegir-nos contra el coronavirus», per la qual cosa «després que els experts de la salut arribessin a la conclusió que ja no són necessàries a l’aire lliure», va decidir «permetre-ho d’acord amb la seva recomanació». La clau ha sigut, ha remarcat, la campanya de vacunació. «El nivell de morbiditat a Israel és molt baix gràcies a la nostra exitosa campanya de vacunació i, per tant, podem relaxar més restriccions», ha afegit.
Malgrat tot, el ministre ha llançat un missatge de precaució i ha demanat als ciutadans «que encara portin mascareta per entrar en edificis tancats. Junts mantindrem baixa la morbiditat», ha remarcat. Així, les mascaretes hauran de continuar utilitzant-se en llocs tancats.
La suspensió d’aquesta mesures ha estat sobre la taula durant setmanes al país, tot i que les autoritats han preferit esperar que passessin els recents dies commemoratius que han tingut lloc a Israel a causa de la por de les possibles aglomeracions que es desencadenés una incidència més gran.
A més, també a partir de diumenge el sistema educatiu israelià tornarà a funcionar en la seva totalitat i sense les mesures aplicades fins ara de grups bombolla.
Segons les últimes xifres de les autoritats sanitàries, en les últimes 24 hores s’han detectat 196 contagis de coronavirus, amb els quals s’ha arribat als 836.706 positius, dels quals 6.314 han mort a causa de la malaltia.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La nova vida de Lamine Yamal
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols