contagiat
Així es burlava Trump del coronavirus
El president dels Estats Units, en quarantena després de donar positiu juntament amb la seva dona, ha infravalorat i fins i tot ha fet acudits sobre la virulència del patogen que s'ha instal·lat a la Casa Blanca
«Va sempre amb la mascareta posada. Tots aquests diners en cirurgia plàstica per cobrir-la amb una mascareta», van riure al referir-se al seu rival demòcrata en les eleccions del mes de novembre, Joe Biden
coronavirus-trump-mascarilla
Tant va infravalorar el coronavirus que al final va acabar infectat. Així està, des de la matinada d’aquell divendres, complint quarantena després de donar positiu, el president dels Estats Units, Donald Trump. La primera dama, Melania, també ha sucumbit a la infecció del patogen del qual tant s’ha burlat el seu marit.
La primera vegada que es va veure el president nord-americà amb mascareta va ser el 12 de juliol, malgrat que les autoritats sanitàries les recomanaven des del 3 d’abril per frenar els contagis a la nació més afectada per la pandèmia.
Ho va fer en una visita al Centre Nacional Militar Mèdic Walter Reed, on feia una visita tancada a la premsa a soldats ferits i a personal mèdic que ha estat cuidant pacients de Covid-19.
Va considerar a partir de llavors que portar mascareta era un acte «patriòtic», unes declaracions que contrastaven amb el seu escepticisme inicial i que apuntaven a un canvi d’estratègia per part del mandatari.
No obstant, la mascareta blau marí, amb el segell presidencial brodat en daurat en un lateral de la tela, va desaparèixer dilluns passat en el vergonyós espectacle que va donar durant el debat per a les eleccions del mes de novembre que el va enfrontar al demòcrata Joe Biden, qui sí que es va posar la mascareta.
Aquesta va ser la primera ocasió en la qual Trump i Biden es van veure les cares des que va començar la campanya, cosa que, sumat a l’escassetat d’actes electorals presencials a causa de la pandèmia, va disparar l’expectació sobre el debat.
En un míting ple de persones, moltes sense mascareta i sense cap distància entre elles, Trump es va burlar del seu rival demòcrata. «Va sempre amb la mascareta posada. Tots aquests diners en cirurgia plàstica per cobrir-la amb una mascareta», van afegir Trump.
Trump va voler insultar el seu contrincant durant el debat dient-li «socialista» i Biden es va defensar acusant-lo de «mentir». I raons no n’hi faltaven.
El president dels Estats Units sabia el mes de febrer del letal perill que representava el coronavirus mentre en públic minimitzava la gravetat de la pandèmia i fins i tot, quan més d’un mes després va acceptar públicament aquesta serietat, va reconèixer haver fet la minusvaloració de forma conscient, i va voler continuar fent-ho, segons ell «per no crear pànic» entre la població.
Malgrat aquest inquietant reconeixement, Trump no ha dubtat a autoproclamar-se l’heroi de la pandèmia per «evitar» milions de morts i ha culpat en reiterades ocasions la Xina per «deixar escapar la plaga».
Notícies relacionades«No l’anomeneu el coronavirus; és el Xinavirus. Corona, corona sona a vila italiana o una cosa així. És Xinavirus», es va burlar Trump en un acte de campanya a prop de Pittsburgh (Pennsilvània).
Tampoc s’ha tallat Donald Trup a l’al·ludir a la situació d’Espanya. «Ho està passant malament», va etzibar per contraposar l’impacte de la pandèmia a tota la Unió Europea a la del seu país, «al qual li ha anat molt millor», va celebrar ufà sense saber que el virus li sotjava fins que aquesta matinada s’ha instal·lat a la zona més noble de la Casa Blanca.
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Efectes de la hiperpaternitat Els pares helicòpter arriben a la universitat: «Venen a demanar explicacions sobre les notes»
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Lliga F Un bon Espanyol cau amb dignitat contra el Reial Madrid
- TENNIS Sinner destrossa Zverev i lluitarà avui pel número u
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Sempre ajudaré i protegiré Lamine Yamal", diu Flick
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAVA Un Espanyol en ratxa vol tornar a guanyar a Vitòria
- Segona vida (19) / MARCOS SENNA Marcos Senna, exjugador: "Els immigrants que venen a fer el mal perjudiquen els que venim a integrar-nos"
