A BROOKLYN

Una escola de Nova York assaja classes a l'aire lliure per als més petits

L'assaig docent arriba un dia després que les autoritats posterguessin dues setmanes l'inici del curs a Nova York

Fora de l'aula, carpes per protegir del sol i la pluja, coixins per terra i un carregament de mascaretes i desinfectant

una escuela de nueva york ensaya clases al aire libre para los mas pequenos / periodico

3
Es llegeix en minuts
EFE

Carpes per protegir del sol i la pluja, coixins per estar còmodes a terra, un carregament de mascaretes i desinfectant, professors creatius i ganes d’aprendre: són les condicions que va proposar aquest dimecres una escola de Nova York per fer classes a l’aire lliure al carrer, idea per la qual van advocar tant professors com pares.

L’escola preescolar PS 15, situada al barri de Red Hook (Brooklyn), va assajar aquest model un dia després que les autoritats de la ciutat, que té el sistema d’educació pública més gran dels EUA i és l’única gran urbs que ha assegurat la tornada presencial a les aules, retardessin l’inici escolar fins al 21 de setembre per preparar-se millor davant el coronavirus.

«Estem intentant veure com seria utilitzar l’exterior com a part de la seva educació. No és una cosa nova que no s’hagi fet abans a les escoles, hem estat fent classes a l’aire lliure des d’abans de la pandèmia i és una manera preciosa, orgànica, perquè els nens aprenguin sobre la seva comunitat i el món al seu voltant», va explicar una de les mestres presents, Nikki Laugier.

«Definitivament és un canvi, però en educació les coses canvien cada any. Per saber si alguna cosa funciona, s’ha de prova [...]. És una increïble oportunitat per a moltes escoles el fet de poder utilitzar les voreres, els carrers, per ensenyar als seus estudiants, mantenir la seguretat i la distància social», va afegir la docent.

Classe de ciències i història

A aquesta demostració educativa, en la qual els més petits van assistir a una classe de ciències i van escoltar una història, completament entretinguts entre taules plegables, va assistir el regidor Brad Lander, que en declaracions a mitjans va reconèixer els dubtes dels pares davant la incertesa de portar els seus fills a l’interior dels centres.

«Evidentment, les classes a l’aire lliure no resolen tots els problemes. Però veure aquests nens relacionar-se (a una distància social), concentrar-se malgrat la distracció, escoltar, cantar, imaginar, ha sigut un poderós recordatori de les maneres en què l’educació pública pot donar alguna cosa d’allò que necessitem urgentment», va comentar poc després a Twitter.

Un dels pares que han acudit aquest matí a l’assaig, Heath Fradkoff, va assegurar que «tothom està nerviós» però es va mostrar satisfet que els «professors estiguin fent tot el que poden, que la ciutat estigui proveint i prenent precaucions».

«És un bon entorn. No serà eficient, però res ho és amb els nens. Són molt adaptables i ja han viscut mesos d’estar ficats a casa i no veure gaire els seus amics, si és que els han vist. Som nosaltres els pares els qui hem de mantenir-nos sencers i fer el necessari. Serà dur, però tots ho estem fent el millor possible», va afirmar.

Postergat l’inici de curs

Notícies relacionades

Aquest dimecres, l’alcalde de Nova York, Bill de Blasio, va defensar la seva decisió de postergar l’inici de les classes presencials gairebé dues setmanes i va assegurar que les classes remotes, amb les quals es combinen, «seran molt millors que les que van estar disponibles aquesta primavera», quan la gran urbs es va convertir en l’epicentre de la pandèmia i el sistema es va haver de transformar.

En aquest sentit, el responsable d’Educació, Richard Carranza, va destacar que aquell temps guanyat permetrà als professors, que tornen a les aules el dia 8, «tenir nou dies de desenvolupament professional», en el qual s’inclou formació addicional, noves eines, plataformes i currículum per enfrontar-se als reptes d’aquest nou curs.