12 jul 2020

Anar al contingut

PER LA SEVA POLÍTICA DE «LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ»

Ford, Adidas i HP s'afegeixen al boicot i deixen d'anunciar-se a Facebook

Facebook ha encapçalat la no intervenció en els continguts que es comparteixen a la plataforma tret d'en el cas d'aquells que violen explícitament els seus estàndards comunitaris

El Periódico

Ford, Adidas i HP es van sumar aquest dilluns al boicot iniciat la setmana passada per diverses multinacionals i van informar de plans per deixar d’anunciar-se a Facebook i Instagram al considerar que una cultura «de l’odi» s’ha apoderat del debat en aquestes xarxes socials.

L’automobilística Ford va indicar en un comunicat que suspèn tota la seva inversió publicitària en xarxes socials durant els pròxims 30 dies mentre duu a terme un procés d’avaluació, mentre que el fabricant de ‘hardware’ HP va abandonar Facebook fins que observi «un entorn més segur».

Adidas, per la seva part, va parar totes les despeses publicitàries a Facebook i Instagram (propietat de l’empresa de Mark Zuckerberg) fins que acabi el juliol, un temps durant el qual desenvoluparà els criteris que hauran de permetre-li «crear i mantenir entorns segurs» a les xarxes socials.

#StopHateForProfit

També van revelar aquest dilluns que deixaran de pagar per publicitat a Facebook la cadena de restaurants Denny’s, el fabricant de productes de neteja Clorox, la firma d’alimentació Conagra i el conglomerat Edgewell Personal Care.

Totes aquestes firmes es van sumar així a la campanya #StopHateForProfit (Parem els beneficis per odi), que promou el boicot de les empreses a Facebook fins que s’impliqui més en la moderació de continguts i elimini els missatges que inciten a l’odi o difonen informacions falses a les seves plataformes. Fins ara ja han abandonat temporalment els anuncis de pagament a Facebook i Instagram empreses com Starbucks, Coca-Cola, Honda, Verizon, Unilever, Diageo, The North Face i Patagonia.

El boicot compta amb el recolzament de diverses organitzacions de defensa dels drets civils als Estats Units i es produeix quan el país viu immers en l’intens debat sobre racisme que es va obrir després de la mort de l’afroamericà George Floyd en mans d’un agent de policia blanc a Minneapolis (Minnesota) a finals de maig.

De la mà del seu cofundador i conseller delegat, Mark Zuckerberg, Facebook ha encapçalat la no intervenció en els continguts que es comparteixen a la plataforma tret d’en el cas d’aquells que violen explícitament els seus estàndards comunitaris (que mostren pràctiques sexuals o inciten a la violència, per exemple), una cosa que cada vegada li està valent més crítiques per part de polítics i líders civils.

Temes: Facebook