LA NOVA MOBILITAT

Milà traurà al cotxe 35 km de carrils per donar-los a les bicis i als vianants

El nou pla 'Strade aperte', que es posarà en marxa al maig, inclou ampliar voreres, canviar senyalitzacions i traçar marques a la calçada

Milan (Italy), 20/04/2020.- A road construction worker in a road surface rebuilding site at Piazza San Babila, Milan, Italy, 20 April 2020. Construction sites reopened after the lockdown decided to prevent the spread of the SARS-CoV-2 coronavirus which causes the COVID-19 disease. (Abierto, Italia) EFE/EPA/Paolo Salmoirago

Milan (Italy), 20/04/2020.- A road construction worker in a road surface rebuilding site at Piazza San Babila, Milan, Italy, 20 April 2020. Construction sites reopened after the lockdown decided to prevent the spread of the SARS-CoV-2 coronavirus which causes the COVID-19 disease. (Abierto, Italia) EFE/EPA/Paolo Salmoirago / Paolo Salmoirago (EFE)

2
Es llegeix en minuts
Efe

Milà, una de les ciutats d’Itàlia més afectades pel coronavirus, planteja un nou pla de mobilitat després de la pandèmia per reduir l’ús tant del transport públic com del privat, per la qual cosa crearà 35 nous quilòmetres de carrils bici i noves àrees per als vianants.

«El transport públic no podrà portar el mateix nombre de persones, i si tots els desplaçaments es passen a fer amb cotxe es crearà un gran problema ambiental», explica el regidor de Mobilitat de Milà, Marco Granelli.

Per això, i per assegurar que es respecta la distància física requerida per evitar el contagi, l’ajuntament potenciarà l’ús de bicis i motos elèctriques, traient espai dels carrers als cotxes.

Entre les mesures del nou pla ‘Strade aperte’, hi ha ampliar les voreres més estretes i crear nous carrils bici mitjançant un canvi de la senyalització i sense necessitat de grans obres.

«Seran canvis permanents, es faran obres per moderar el trànsit en alguns llocs, però en la majoria de casos n’hi ha prou amb traçar marques a la calçada», continua Granelli.

Reobertura d’indústries i comerços

Moltes d’aquestes accions es començaran a dur a terme a partir del maig, amb l’objectiu que la ciutat estigui preparada ja per a la reobertura d’indústries i comerços de l’anomenada fase 2, quan el pitjor de la crisi sanitària del coronavirus hagi passat.

Hi haurà un gran eix ciclista del nord al centre de la ciutat, per on transiten la majoria de treballadors, que es començarà a construir al maig, segons el regidor.

L’ajuntament planteja canvis també en el transport públic, per la qual cosa imposarà un nombre màxim de viatgers al metro, el tramvia i el bus, i pintarà als vagons i a les estacions marques de distància d’un metre.

Milà, amb una àrea metropolitana de cinc milions d’habitants, té un sistema de metro que transporta 1,4 milions de persones cada dia, cosa que haurà de reduir-se en la fase 2.

Més zones 30

Respecte al trànsit privat, es preveu crear noves zones 30, on els cotxes no puguin circular a més de 30 quilòmetres per hora i ampliar el nombre de zones de càrrega i descàrrega, ja que es preveu un augment de les entregues a domicili.

En barris residencials, es crearan «zones de prioritat per als vianants», on el límit de velocitat per als cotxes serà de 15 o 20 quilòmetres per hora.

Canvis a Roma i Nàpols

Notícies relacionades

Roma, amb un menor ús del metro, l’empresa pública de transports vol limitar a un màxim 20 persones els viatgers en cada bus, mentre que es preveu l’ús de busos turístics i escolars per augmentar la flota.

També plantegen canvis Nàpols, on el seu alcalde ha avançat que es potenciarà l’ús de les bicicletes, o Torí, que ha proposat crear línies de bus «sota reserva» per transportar els treballadors de les empreses. 

‘Coronavirus avui’

Subscriviu-vos a la nostra ‘newsletter’ per conèixer tota l’actualitat i informació pràctica sobre el desenvolupament de la pandèmia i les seves repercussions