LES OPCIONS DEMÒCRATES
Una convenció oberta o negociada, l'esperança de Warren i Bloomberg
L'opció es donaria si cap candidat comptés amb els 1.991 delegats que garanteixen la nominació
Aquesta alternativa va passar per última vegada el 1952 i crea la imatge que finalment són les elits les que imposen el seu criteri

zentauroepp52586390 democratic 2020 u s presidential candidates u s senator el200303193502 /
La possibilitat que s’arribi a una convenció oberta o negociada el juliol a Milwaukee, en la qual cap candidat compti amb els 1.991 delegats que garanteixen la nominació, és un fantasma que el Partit Demòcrata faria millor de no ressuscitar.
Va passar per última vegada el 1952. Dona la imatge que són les elits del partit les que manegen les negociacions o imposen finalment el seu criteri a través dels superdelegats (no atorgats proporcionalment segons el dictat de les urnes). I el principal favorit fins ara, el senador Bernie Sanders, ja ha alertat de la possibilitat d’aquesta opció. «Si anem a Milwaukee amb el lideratge, havent guanyant molts estats, havent guanyat el vot el popular, i se li dona la volta en la convenció, ¿com creuen que se sentirà la gent?», ha plantejat.
Notícies relacionadesPer a Elizabeth Warren i Michael Bloomberg, no obstant, és la raó que explica la seva determinació, almenys abans de conèixer els resultats del ‘superdimarts’, de seguir en la carrera. L’exalcalde ho reconeixia a Miami al dir: «No crec que pugui guanyar de cap altra manera».
I la campanya de la senadora progressista ho admetia en un memoràndum diumenge. «Probablement, cap candidat tindrà la majoria de delegats necessària per poder clamar directament la nominació demòcrata», escrivia Roger Lau. «La nostra campanya està construïda per competir en cada estat i cada territori i acabar a la convenció».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán