¿Què passarà ara després del 'brexit'? Les conseqüències, al detall
El Regne Unit abandona les institucions europees, però ni ciutadans ni empreses se'n veuran afectats durant un any

zentauroepp50617595 file photo an anti brexit protester waves an eu flag outsid191028101359 /
El Regne Unit abandona formalment la Unió Europea aquest divendres 31 de gener a mitjanit. Aquí donem resposta als principals interrogants que obre el ‘brexit’:
Índex
1. ¿Què passarà ara?
2. ¿Segueix el Regne Unit en les institucions europees?
3. ¿Per què hi ha un període transitori?
4. ¿Què passa amb els europeus residents al Regne Unit?
5. ¿Quins tràmits han de realitzar?
6. ¿Què passa amb els que vagin a viure al Regne Unit a partir d’ara?
7. ¿Com afecta els estudiants europeus al Regne Unit?
8. ¿Es podrà continuar viatjant al Regne Unit només amb el DNI?
9. ¿Com afecta les empreses?
10. ¿En quina situació queden els britànics residents a Espanya?
1. ¿Què passarà ara?
2. ¿Segueix el Regne Unit en les institucions durant el període transitori?
Notícies relacionadesEl Regne Unit abandona les institucions comunitàries aquest 31 de gener i tampoc participarà en la presa de decisions a partir d’ara. Manté, no obstant, la seva contribució financera pactada en el marc pressupostari (2014-2020) i es beneficiarà del retorn en fons estructurals i de la Política Agrària Comuna.
3. ¿Per què s’ha pactat un període transitori?
4. ¿Què passa amb els ciutadans europeus residents al Regne Unit?
5. ¿Quins tràmits han de realitzar?
6. ¿Què passa amb els ciutadans que vagin a viure a partir d’ara al Regne Unit?
7. ¿Com afecta els estudiants europeus al Regne Unit?’
8. ¿Es podrà continuar viatjant al Regne Unit amb DNI?
9. ¿Com afecta les empreses?
10. ¿En quina situació queden els britànics residents a Espanya?
Els 330.000 ciutadans britànics legalment residents a Espanya des d’abans del 31 de desembre d’aquest any tindran els seus drets de residència, treball i accés a la Seguretat Social protegits per l’Acord de Retirada firmat entre el Regne Unit i la UE. Si encara no disposen del certificat de residència, s’hi han d’inscriure com a residents a Estrangeria o a la comissaria de policia corresponent.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples