TORNA LA TENSIÓ
La policia de Hong Kong amenaça d'utilitzar «munició real» davant de la violència de les protestes
Un agent va rebre l'impacte d'una fletxa a la cama després d'esclatar una batalla campal davant la Universitat Politècnica

An anti-government protester uses a bow during clashes with police outside Hong Kong Polytechnic University (PolyU), in Hong Kong, China, November 17, 2019. REUTERS/Athit Perawongmetha TPX IMAGES OF THE DAY /
El setge policial a la Universitat Politècnica ha empès la violència a l’excolònia a cotes inexplorades en cinc mesos de protestes. Els radicals han convertit el centre en una ciutadella fortificada des de la qual han repel·lit els assalts durant més de 12 hores. La cama d’un agent ha sigut travessada per una fletxa i el visor d’un altre ha sigut destrossat per una barra metàl·lica sense que miraculosament el policia patís danys. Ja de matinada, en el que semblava el definitiu embat, la policia va advertir els violents que utilitzarien munició real si perseveraven a posar en perill les seves vides.
L’arsenal del moviment antigovernamental augmenta sense fre. Catapultes que llancen maons a més de 40 metres, arcs i fletxes preses en foc, artefactes explosius...La universitat va alertar ahir que «perilloses substàncies químiques» havien sigut robades i va lamentar els greus desperfectes a les instal·lacions.
Els còctels molotov que esquitxaven les protestes mesos enrerees fabriquen ja a escala industriali el llançament es perfecciona a les piscines universitàries. Una pluja d’aquests va fer retrocedir un vehicle cuirassat quan s’acostava pel pont d’accés. Contra aquest armament la policia va contraposar els gasos lacrimògens i el camió dotatamb un canó d’aigua blavosaque permet la identificació dels banyats.

Un manifestant utilitza un tirador improvisat per llançar un còctel molotov / AP
Les imatges mostraven ahir a la nit el campus submergit en fum i amb diversos focus d’incendis. Un comunicat policial va qualificar els fets de «revolta» i va advertir que els participants podrien ser acusats d’aquest delicte. És un terme sensible que les autoritats utilitzen amb mesura perquè comporta penes de fins a 10 anys de presó.
La relativa calma sabatina va acabar diumenge al matí amb els cada vegada més freqüents xocs entre els joves autoqualificats com a prodemocràtics i la ciutadania fastiguejada dels seus excessos. Els veïns s’esforçaven a retirar la runadels carrers quan els radicals els van llançar des d’un pas elevat diversos còctels molotov.

Un activista llança un còctel molotov. /
Els joves van prendre els campus a començaments de setmana com a resposta a la mort accidental d’un jove. La Universitat Politècnica, a diferència de la resta, està enclavada a la ciutat, molt a prop del pont que uneix l’illa de Hong Kong i la part continental de Kowloon. Els radicals havien mantingut allunyada la policia la nit de dissabte amb barricades, nombrosos incendis i còctels molotov.
Notícies relacionadesEl setge liquida una setmana luctuosa. Un home va ser ruixat amb gasolina i encés en flames després de retreure als joves que vandalitzessin el metro i dies després moria un escombriaire de 70 anys després de rebre un cop de totxo al cap. Aquest cap de setmana ha deixat la primera intervenció de l’Exèrcit xinès en les protestes. Desenes de soldats van sortir dels barraconsen samarreta i amb cubs de plàstic per retirar les llambordes dels carrers entre els aplaudiments dels veïns.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid