Cas Koldo

L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó

L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó

Fernando Sánchez - Europa Press

1
Es llegeix en minuts
Cristina Gallardo
Cristina Gallardo

Redactora de Tribunals

Especialista en Tribunals / Nacional

Ubicada/t a Espanya

ver +

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha sol·licitat informació a Institucions Penitenciàries "sobre les visites de l’intern Santos Cerdán", segons ha informat el secretari general d’aquest departament, Ángel Luis Ortiz, el magistrat del Tribunal Suprem Leopoldo Puente, que va ser el que va ordenar l’ingrés a la presó del que era secretari d’Organització del PSOE per la seva implicació en la presumpta trama de cobrament de comissions il·legals a canvi d’adjudicacions d’obra púbica revelada en el cas Koldo.

En el seu escrit davant el jutge, Interior informa el magistrat "que s’està complimentant l’esmentada sol·licitud per part d’aquesta secretaria general, tret que per aquest Tribunal s’ordeni el contrari". La resposta del Tribunal Suprem, amb data ahir, valida la petició dels investigadors: "Certament, cap resolució judicial s’ha dictat en aquesta causa especial concernent en concret a la qüestió referida que pogués aquí ratificar-se, modificar-se o deixar-se sense efecte, havent d’actuar davant la sol·licitud rebuda aquesta secretaria general en els termes que consideri normativament conduents", respon el jutge Puente.

Dret de defensa

Notícies relacionades

La petició de l’UCO assenyala expressament que la Unitat necessita ser informada "de les visites que rebi l’intern, preferiblement abans que es produeixin" i que, "en cas que siguin imprevistes", com les portades a terme pels seus advocats, se n’informi els agents "al més aviat possible". Afegeix que s’ha d’informar "qui i quan" se celebren aquestes reunions tot i que "no el contingut de les mateixes".

Els advocats de Cerdán consideren greu aquesta petició de la Guàrdia Civil, que afecta les visites habituals dels lletrats a qui va ser número 3 del PSOE, i, per tant, al seu dret de defensa. Per aquesta raó, demanaran empara en els col·legis d’advocats, segons van anunciar.

Temes:

PSOE