EXTREMA DRETA A INTERNET
El youtuber PewDiePie es desmarca de la matança a Nova Zelanda
El terrorista Brenton Tarrant va recomanar el canal de vídeos del jove suec durant la retransmissió de l'atac

youtuber
L’autor dels tirotejos contra dues mesquites a Nova Zelanda en què van morir 50 persones, identificat com a Brenton Harrison Tarrant, de 28 anys, va aprofitar la seva macabra retransmissió per Facebook per recomanar el treball d’un youtuber. “I recordeu subscriure-us a PewDiePie”.¿Quina relació té l’atac terrorista amb el famós (i polèmic) jove suec?
PewDiePie, nascut Felix Kjellberg, té més de 89 milions de subscriptors i apareix a la llista Forbes com a un dels ‘influencers’ més destacats. El 2016 va ser l’“estrella de Youtube” més ben pagada, recorda la publicació nord-americana especialitzada en el món dels negocis i les finances.
Milionari pels seus vídeos
La lucrativa carrera de Kjellberg, de 29 anys, ha estat esquitxada de moltes polèmiques. A començaments del 2017 va penjar nombrosos vídeos amb contingut antisemita i per aquesta raó va perdre un suculent contracte amb la xarxa multicanal Maker Studios, subsidiària de Disney. Amb tot, aquest jove establert a Brighton, Regne Unit, continua pastant milions només en anuncis de Youtube. Un contingut publicitari en un vídeo de PewDiePie pot costar uns 500.000 euros, segons Forbes.
Notícies relacionadesAlguns experts en youtubers relacionen la menció del terrorista amb la seva incorrecció política i laseva ideologia d’ultradreta de PewDiePie, una cosa molt atractiva per a cert sector de la comunitat ‘gamer’ (amants dels videojocs) de ‘Youtube’. El canal d’èxit del controvertit multimilionari és la porta d’entrada, expliquen, al racó més reaccionari d’internet, un submon de fòrums i podcasts en què abunden els missatges racistes, masclistes i a favor de l’ús de les armes.
El youtuber esmentat pel supremacista blanc que va perpetrar els atacs terroristes a les dues mesquites de Christchurch, Nova Zelanda, es troba devastat. “El meu cor i els meus pensaments són amb les víctimes, les famílies i tots els afectats per aquesta tragèdia”, va tuitejar el jove suec, objecte de nombrosos ‘mems’ amb la frase del pistoler. “Els mems han fet més pel moviment etnonacionalista que qualsevol manifest”, va escriure Tarrant, que també assegurava que el videojoc multijugador ‘Fortnite’ li va servir per “entrenar-se per ser un assassí i ballar ‘floss’ sobre els cadàvers dels meus enemics”.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Catàstrofe mediambiental La gestió forestal, clau per evitar els incendis a Euskadi
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Catàstrofe mediambiental Missatge al turista: «Extremadura és verda i tot continua igual»
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- CAMPIÓ SÍ O SÍ Quan falten encara vuit GP, Márquez ha eliminat ja 16 dels seus 21 rivals al títol
- Energia Brussel·les encoratja els estats a assumir part de la inversió en xarxes elèctriques per alleujar la butxaca dels consumidors
- La relació de Catalunya i l’Estat La Diada deixa de ser un maldecap per al Govern espanyol