ATEMPTAT AL NORD D'EUROPA
El terrorista de Finlàndia volia matar dones
L'autor de l'apunyalament múltiple de Turku, amb dues mortes i vuit ferits, és un marroquí de 18 anys
fcasals39728806 finlandia170818172212 /
L’atac d’ahir en ple centre de la ciutat de Turku, al sud-oest de Finlàndia, en què van ser assassinades dues persones i vuit més van resultar ferides, va ser perpetrat per un jove gihadista marroquí de 18 anys, segons va confirmar la policia finlandesa, que va afegir que el seu objectiu era atacar dones.
Després d’identificar i interrogar l’agressor, que va ser ferit en una cama per la policia i detingut poc després de l’atac, les autoritats van constatar que l’acció va tenir un mòbil terrorista. Quatre persones més, també marroquines, han sigut detingudes en relació amb l’atemptat, arran de l’escorcoll d’una vivenda a la mateixa ciutat durant la nit passada. S’ha emès una ordre d’arrest per a una altra. Ni l’atacant ni cap dels presumptes implicats estaven sotmesos a vigilància, ja que no se’ls considerava perillosos. L’habitualment tranquil país nòrdic està commocionat.
«Creiem que les víctimes van ser escollides a l’atzar, però el seu objectiu primordial van ser dones. De les 10 víctimes, vuit ho són, i els dos únics homes ferits van ser atacats per intentar defensar-les», va dir una portaveu policial.
Les dues víctimes mortals, una dona de 67 anys i una adolescent de 15, són finlandeses, així com la majoria dels ferits, tot i que també hi ha una persona de nacionalitat sueca, una d’italiana i una de britànica. Dos dels ferits segueixen greus.
Segons la inicial reconstrucció policial dels fets, l’atac va començar quan el jove, armat amb un ganivet de grans dimensions, va apunyalar una dona a la plaça de Puutori i seguidament va assestar una altra ganivetada a un home que havia anat a ajudar la víctima.
TRET A UNA CAMA
Un grup de persones es van enfrontar a l’agressor amb bastons i amb altres objectes contundents, i per això va fugir de la plaça per un carrer adjacent, on va atacar altres persones que va trobar pel camí.
Notícies relacionadesFinalment, una patrulla li va donar l’alto. El jove hi va respondre amb una actitud molt agressiva, i per això els agents li van disparar un tret a la cuixa i el van detenir, segons es desprèn del relat policial. L’agressor va ser hospitalitzat i es va negar a declarar.
El jove va arribar a Finlàndia l’any passat, encara menor d’edat, i va sol·licitar asil. Medis locals van dir que li va ser denegat, però no hi ha confirmació oficial d’això.
- La passarel·la de les campanades
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Mor un submarinista durant una immersió a Roses
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Ideari Junts debat el ‘pla 8 milions’ per actualitzar la seva posició davant la immigració
- Sorteig extraordinari ¿Quant toca per dècim en la Loteria del Nen 2023?
- Tràgic Any Nou a Suïssa Imatges divulgades per diversos mitjans apunten a un joc amb bengales com a possible inici de l’incendi a Crans-Montana
- Previsió meteorològica La borrasca Francis deixa un inici d’any amb temperatures gèlides a tot Espanya i fins i tot possibles nevades en cotes baixes
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
