Juncker: "No és un divorci amistós però tampoc era una gran història d'amor"
El comissari Jonathan Hill, responsable de la cartera de mercats financers, presenta la seva dimissió

BRU14. Brussels (Belgium), 27/04/2015.- (FILE) A file picture dated 27 April 2015 shows European Commissioner in charge of financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union, Lord Jonathan Hill during a conference by European Central Bank (ECB) and EU commission on ’European Financial Integration and Stability’, in Brussels, Belgium. UK’s European Commissioner Lord Hill has resigned, media reported on 25 June 2016. The resignation comes one day after the outcome of the referendum on the British EU membership. By a slim margin, 51.9 percent voted in favor of leaving the European Union. (Bruselas, Bélgica) EFE/EPA/OLIVIER HOSLET /
Europa no ha acabat de pair el sisme polític desencadenat pel resultat en el referèndum del 'brexit' però si Boris Johnson, Michael Gove o qualsevol altre candidat conservador a succeir el primer ministre britànic, David Cameron, pensaven que Brussel·les posaria les coses fàcils estan molt equivocats. “No és un divorci amistós”, avisa el president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, “al capdavall tampoc era una gran relació amorosa”, afegeix sobre els difícils 43 anys de matrimoni que porten a l'esquena el Regne Unit i la Unió Europea.
La pilota està al camp britànic, però la crida és generalitzada a Brussel·les, a París, a Berlín o a Madrid perquè culminin com més aviat millor el tràmit. “No entenc per què el Govern britànic necessita esperar fins al mes d'octubre per decidir si envia o no la carta de divorci a Brussel·les. M'agradaria tenir-la immediatament”, urgia Juncker.
Però a les capitals europees tenen verdadera urgència. L'exemple més eloqüent és que no han transcorregut ni dos dies i la UE ja hauria designat el negociador en cap responsable de liderar el procés de divorci. Serà, segons la premsa belga, Didier Seeuws, exdiplomàtic i excap de gabinet de l'expresident de la UE, Herman van Rompuy.
Notícies relacionadesDIMISSIÓ DEL COMISSARI BRITÀNIC
La trobada de comissaris d'aquest dilluns serà una de les últimes a les quals assistirà Jonathan Hill, el representant de Regne Unit a la Comissió Europea i responsable de la cartera de serveis financers que acaba de convertir-se aquest dissabte en la primera víctima política del 'brexit' a Brussel·les. “Estic decebut amb el resultat, m'hauria agradat un final diferent” però “no crec que sigui correcte que continuï com a comissari com si no hagués passat res”, anunciava en un comunicat després de presentar la seva renúncia al president de l'Executiu comunitari. La seva cartera l'assumirà ara el vicepresident Valdis Dombrovskis.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg
- Ser Ter Stegen i no jugar
-
Ofert per
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan el lehendakari intervé en euskera
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Successos Cau una de les bandes de narcos de la marihuana més activa de Girona: 24 detinguts i 8.500 plantes requisades
- La Miró invoca el seu esperit fundacional en el 50è aniversari