VENDA SOLIDÀRIA
Un retrat de Malala, subhastat a Christie's per 74.000 euros
Els diners recaptats es destinaran a finançar l'educació de les nenes a Nigèria

Dos treballadors pengen el retrat de Malala ’Niña leyendo’, de Jonathan Yeo, abans de la subhasta, dimecres a Nova York. /
Un retrat de la nena pakistanesa Malala Yousafzai realitzat per l'artista Jonathan Yeo s'ha venut aquesta matinada en una subhasta de Christie's a Nova York per 102.500 dòlars (74.746 euros). Els diners recaptats aniran destinats a finançar l'educació de les nenes a Nigèria. Malala, que va sobreviure a un atac talibà pel seu afany a anar a l'escola, és una de les cares que participen activament en la campanya per demanar la llibertat de les escolars segrestades per Boko Haram.
"Estic molt preocupada per aquestes nenes innocents, les meves germanes, que l'únic delicte que van fer va ser anar a l'escola i aprendre", ha assenyalat Malala en un comunicat difós per Christie's.
Notícies relacionadesL'obra subhastada és un oli de colors terrosos i amb unes mides de 89 per 89 centímetres que va ser cedit per Yeo de manera gratuïta per a aquesta causa i que es titula en realitat 'Girl reading' (nena llegint), en referència a la lluita de Malala, que s'ha distingit per defensar el dret de les nenes a anar a l'escola.
El quadro, que va formar part de l'exposició de Yeo a la National Portrait Gallery de Londres, havia partit amb unes estimacions de venda entre els 60.000 i 80.000 dòlars. "Espero que aquesta pintura reflecteixi la lleugera paradoxa d'algú amb molt poder, vulnerabilitat i joventut al mateix temps", ha explicat l'artista.
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció