Familiars i amics de les nenes segrestades a Nigèria les identifiquen en el vídeo de Boko Haram
Els pares certifiquen que les seves filles estan vives un mes després del segrest per part de la banda terrorista
Els pares de les més de 200 nenes que van ser segrestades per la secta radical islàmica Boko Haram al nord-est de Nigèria han començat a comprovar que les seves filles estan vives just quan es compleix aquest dimecres un mes de captiveri. Ho estan fent a través del vídeo divulgat aquesta setmana per la milícia, en què un centenar d'elles apareixen amb vestimenta islàmica i recitant fragments de l'Alcorà.
De moment, segons ha informat aquest dimecres la premsa nigeriana, hi ha hagut 77 identificacions positives després d'un visionat conjunt que es va portar a terme dimarts a la nit a Maidaguri, la capital de l'estat de Borno, al nord, on les menors van ser segrestades. En aquesta primera anàlisi de les imatges hi van participar pares, companyes de l'escola de la localitat de Chibok, on van ser raptades, i representants del Govern regional de Borno.
Els noms de les menors identificades ara s'estan comparant amb els registres del centre d'ensenyament, per certificar que es tracta d'elles. L'anàlisi ha prosseguit durant tot el dimecres, a l'espera que pares, estudiants i professors "aportin més noms", ha anunciat el governador de Borno, Kashim Shettima, en un comunicat.
Altres segrestos
No obstant, el fet que alguns familiars no aconseguissin identificar les menors ha donat ales a especulacions sobre la possibilitat que algunes de les escolars que apareixen en el vídeo fossin nenes raptades amb anterioritat al 14 d'abril passat, quan va tenir lloc el segrest de Chibok, en altres localitats de l'Estat.
Mentrestant, l'Exèrcit nigerià, recolzat fonamentalment per mitjans i militars nord-americans especialitzats, ha intensificat la recerca de les menors, operació que cada dia suma més reforços d'altres països.
Ajudes internacionals
Notícies relacionadesEl Regne Unit ha ofert al Govern de Nigèria incrementar la seva cooperació amb l'enviament de soldats i avions de vigilància, segons ha anunciat aquest dimecres el primer ministre britànic, David Cameron. "Hem ofert noves ajudes com ara avions de vigilància, un equip militar per incorporar-se a l'Exèrcit nigerià i un equip per treballar amb els experts nord-americans per analitzar la informació sobre el parador de les nenes", ha explicat Cameron en una compareixença davant el Parlament.
El president del Senat de Nigèria, David Mark, ha assegurat aquest dimecres que el Govern federal garantirà el rescat de les estudiants. Davant les declaracions de diversos portaveus governamentals que no van descartar dimarts l'opció de negociar amb Boko Haramnegociar --que ha condicionat l'alliberament de les nenes a l'excarceració dels seus presosalliberament excarceració --, Mark va mantenir que "Nigèria no negociarà amb terroristes per cap circumstància". "Si negociem amb ells, segrestaran més gent i haurem de tornar a negociar", ha advertit en declaracions a l'Agència de Notícies de Nigèria (NAN).
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Perills del mosquit tigre: malalties que transmet i per això has d’avisar si et pica
- Resposta dels conservadors El PP lamenta que Sánchez opti per una "agonia lenta" i rebutja la censura: "Arribarem a la Moncloa d'una manera molt més neta"
- Compareixença a Ferraz Sánchez admet que ha perdut la majoria social i resistirà fins al 2027: "Lliurar el país al PP i Vox seria una irresponsabilitat"
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció