L'Aràbia Saudita empresona l'activista de drets humans Al-Qahtani

El saudita va vincular de forma indirecta les polítiques del règim de Riad i els terroristes autòctons de l'11-S

L’activista saudita de drets humans Mohammad al-Qahtani.

L’activista saudita de drets humans Mohammad al-Qahtani.

1
Es llegeix en minuts
MARC MARGINEDAS / Barcelona

El moment escollit pel Tribunal Penal Especialitzat a Riad per fer pública l'exemplaritzant sentència va tenir gran rellevància a penes uns dies després que John Kerry, secretari d'Estat dels EUA, país amb el qual el règim saudita manté una aliança estratègica al Pròxim Orient, posés punt final a una visita a l'Aràbia Saudita.

Mohammad al-Qahtani, el principal activista saudita de drets humans, un home de 47 anys prematurament envellit i les crítiques al qual han arribat a abordar temes considerats tabús en l'opac regne wahhabita --com la indirecta responsabilitat de les polítiques del Govern de Riad en el fet que bona part dels terroristes de l'11-S fossin de nacionalitat saudita, tema del qual ningú s'atreveix a parlar a la península Aràbiga-- va ser sentenciat a 10 anys de presó, més una dècada addicional de prohibició de viatjar a l'exterior una vegada hagi sortit de la presó.

Notícies relacionades

El seu company, Abdul·là al-Hamid, va ser sentenciat a cinc anys, que hauran d'afegir-se a una sentència prèvia de sis anys també de presó.

>> Llegiu la informació completa sobre l'empresonament de l'activista de drets humans Al-Qahtani a l'Aràbia Saudita a e-Periòdic.