Una ciutat de l'Aràbia Saudita prohibeix a les dones entrar a les biblioteques públiques

L'única opció que tindran és demanar als seus pares o marits que treguin els llibres per elles

Tres dones saudites surten del seient del darrere d’un cotxe, a Riad.

Tres dones saudites surten del seient del darrere d’un cotxe, a Riad. / FAYEZ NURELDINE (AFP)

1
Es llegeix en minuts

Les autoritats de la localitat de Hafar al-Batin, a l'Aràbia Saudita, han prohibit l'entrada de les dones a les biblioteques públiques de la ciutat, segons han informat diversos mitjans àrabs, que han recollit el malestar que la mesura ha causat entre les afectades.

Nadia Aldul-Rahman, especialista en educació especial a la ciutat, ha explicat que Hafar-al Batin només té una biblioteca pública, de manera que les dones es quedaran sense opcions. Tampoc ho tindrien millor si hi hagués una biblioteca privada. "Agafar llibres prestats de biblioteques privades és molt difícil, i comprar els llibres també, pels alts preus", ha denunciat Rahman.

Notícies relacionades

L'única alternativa que tenen ara les dones de Hafar al-Batin és demanar als seus pares o marits que entrin a la biblioteca per elles i que els aconsegueixin el llibre que els interessa.

L'Aràbia Saudita avança molt lentament a l'hora de reconèixer els drets de la dona. Al maig el país va llançar la seva primera campanya contra la violència masclista i a l'abril el Govern va acordar que les dones poguessin anar en bicicleta i en moto, encara que amb condicions.