Hitler, el monstre en família

L'esforç de l'artista Lutz Becker, marcat des de la infantesa pel nazisme, va permetre trobar les cintes que Eva Braun va gravar del 'führer'

Adolf Hitler i la seva companya, Eva Braun, a principis dels anys 40.

Adolf Hitler i la seva companya, Eva Braun, a principis dels anys 40.

1
Es llegeix en minuts
BEGOÑA ARCE / Londres

Quan la pel·lícula 'Swastika' es va presentar el 1973 al Festival de Cannes, l'escàndol va ser enorme. El documental era un muntatge d'escenes casolanes d'Adolf Hitleramb els seus íntims col·laboradors i amics, rodades per la seva amant,Eva Braun. Les imatges mostraven el genocida, relaxat, amb americana i corbata, prenent una tassa de te, acariciant el gos, jugant amb els nens de la família. El públic va reaccionar amb crits d'"assassí" i amb cops de peu, horroritzat que s'exhibís el costat més humà d'un dels criminals més grans de la història. Aquella reacció visceral de la sala va ser un cop difícil d'encaixar per a l'home que havia dedicat uns quants anys a buscar les cintes perdudes d'Eva Braun.

Notícies relacionades

Lutz Becker havia patit els horrors del nazisme des del dia que va néixer a Berlín, el 1941. L'artista i historiador, establert a Londres, guarda dels primers anys d'infantesa el record espantós de les bombes dels aliats i dels cossos dels soldats morts als carrers quan la guerra va arribar al final, el 1945. El seu odi al Tercer Reich es va anar incrementant a mesura que durant la guerra freda es van anar coneixent les atrocitats comeses per Hitler. Va ser precisament mentre recopilava a mitjans de la dècada dels 60 material per a la seva tesi doctoral sobre aquella infantesa trencada, quan Becker va veure per primera vegada en un arxiu la foto d'Eva Braun, amb una càmera de cine Siemens de 16 mm.

>> Llegiu la informació completasobre Lutz Becker i la seva investigació a e-Periódico.