ESCÀNDOL MEDIÀTIC

Els tabloides britànics furguen en les vides privades a la caça d'exclusives

Els bufets experts en litigis adverteixen que "no hi ha límits en els seus mètodes"

1
Es llegeix en minuts
BEGOÑA ARCE / LONDRES

Rebekah Brooks era «la reina dels tabloides». L'executiva de Murdoch fins a aquesta setmana havia pujat un a un els esglaons de l'ofici. Coneixia tots els trucs i els havia practicat per obrir-se camí quan no era ningú. Rebekah, la principiant, es va disfressar de senyora de la neteja i va passar dues hores, pal de fregar a la mà, oculta en un bany del Sunday Times. Així va prendre al dominical una exclusiva, que l'endemà va publicar News of The World. En una altra ocasió, Brooks va trufar de càmeres i micròfons els armaris, alfombres i gerros de la suite on es disposava a entrevistar a James Hewitt, l'amant de Diana de Gal·les. Els seus esforços van ser recompensats pel gran Rupert Murdoch.

Els britànics, que ara s'esquincen les vestidures, s'han acostumat a disfrutar de les revelacions d'una premsa que segueix venent, malgrat la crisi, milions d'exemplars cada dia. Diaris amb poc text, molta foto i portades morboses, com la de l'honorable diputat conservador fotografiat fumant marihuana al llit amb un parell de prostitutes. O el príncep de Gal·les durant una torbadora conversa telefònica amb la seva amant. O l'estrella del futbol fent-s'ho amb la seva cunyada. O la més famosa supermodel esnifant cocaïna.

Notícies relacionades

«Realment no hi ha límits en els mètodes que utilitzen», afirma Edward Yell, de Carter-Ruck, un bufet londinenc líder en litigis sobre difamació, al qual han recorregut incomptables celebritats i publicacions.

>> Més informació a e-PeriódicoMés informació a e-Periódico