A ‘Espejo Público’
Susanna Grisó agita les xarxes al confrontar el cost de les ucis i l’edat dels usuaris
La presentadora catalana s’enreda amb el polèmic cartell electoral de Vox que compara el cost dels ‘menes’ amb la pensió d’un jubilat
La periodista, que ja ha puntualitzat les seves afirmacions, rep una allau de critiques i es converteix en ‘trending topic’ a les xarxes socials

Controvertides, i molt criticades, les declaracions que Sussana Grisó ha realitzat aquest matí al seu programa ‘Espejo público’ (Antena-3). A la taula de tertulians es debatia sobre el polèmic cartell electoral de Vox en el qual es compara el cost d’un ‘mena’ (menors estrangers no acompanyats) amb la pensió d’un jubilat.
«Un ‘mena’, 4.700 euros al mes; la teva àvia, 426 euros de pensió al mes,» afirma la propaganda del partit d’extrema dreta. Un cartell que està sent investigat per la Fiscalia com un possible delicte d’odi.
Durant la xerrada, la periodista i presentadora catalana ha fet una comparació, una analogia, que ha aconseguit l’efecte contrari al que pretenia la comunicadora catalana.
«Jo l’altre dia vaig posar l’exemple d’una uci, a la sanitat pública, un dia d’uci ens costa entre 4.000 i 5.000 euros per dia. Escolta, per aquesta regla de tres, bé ja que aquesta persona té 90 anys i potser la perspectiva vital és molt curta, bé doncs... ¿Per què no ho diuen? Vinga, retirem les uci a determinades persones. Plantegem aquest debat. Perquè entre això...», reflexiona Griso en un moment de la xerrada.
Les declaracions han incendiat ràpidament les xarxes socials, amb especial incidència a Twitter, on Griso s’ha convertit en ‘trending topic’, aconseguint una infinitat de crítiques i comentaris.
Aclariment de Griso
Davant l’allau de crítiques i l’enrenou creat, Grisó s’ha vist obligada a puntualitzar les seves declaracions, afirmant que les seves paraules han sigut malinterpretades, manipulades i «recargolades» i que en cap cas compartia l’argument que estava utilitzant.
Por si algunos pretenden retorcer y manipular mis palabras, esta mañana he cifrado el coste diario de las UCIS y he dicho que ese coste jamás debería abrir un debate sobre su utilización. Sería miserable. Aplico ese mismo debate a la inversión en los niños tutelados o #menas.
— Susanna Griso (@susannagriso) 21 de abril de 2021
«Per si alguns pretenen retorçar i manipular les meves paraules, aquest matí he xifrat el cost diari de les ucis i he dit que aquest cost mai hauria d’obrir un debat sobre la seva utilització. Seria miserable. Aplico aquest mateix debat a la inversió en els nens tutelats o #menas», ha publicat al seu compte de Twitter.
Topada amb Rocío Monasterio
Notícies relacionadesNo és la primera vegada que Griso es veu embolicada en una polèmica en relació amb els ‘menes’. Fa uns dies, la presentadora va tenir un dur enfrontament durant una entrevista amb la candidata de Vox a la Comunitat de Madrid, Roció Monasterio, quan aquesta va qualificar aquests joves com «manades de ‘menes’ que estan amenaçant», en relació amb un presumpte abús d’una nena de 13 anys en un parc de Madrid.
«Els tracten vostès com animals. Parlar de manades de ‘menes’ m’horroritza», li va recriminar la periodista en un moment de l’entrevista.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos