Anar al contingut

passarel·la del cine de Hollywood

Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018

El moviment Time's Up desconvoca el codi de vestimenta fosca i s'imposa la varietat de roba de colors amb pocs pins i llaços

Agències

Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018
Els millors vestits de l'alfombra vermella dels Oscars 2018

/

Amb la retirada del dress code de l'alfombra vermella per la plataforma Time's Up, la passarel·la dels Oscars ha perdut la unitat argumental dels Globus d'Or o els BAFTA i la varietat de vestits i colors s'ha imposat donant pas a un tot s'hi val.

Vermells, blancs trencats, metal·litzats i sí, també negres, han tornat el color a l'alfombra de gala del teatre Dolby de Hollywood, que semblava estar abocada al color carbó, però finalment ha recorregut a la seva paleta cromàtica habitual, sense sorpreses estilístiques ressenyables.

'Marea negra' escassa

La marea negra se n'ha anat com va arribar: per proposta del moviment Time's Up, que ha desconvocat el codi de vestimenta fosca per evitar així la seva vinculació gairebé exclusiva amb les alfombres vermelles.

L'alternativa proposada van ser els pins oficials de la plataforma, però no va aconseguir generar la unitat aconseguida amb els passats total look en negre.

Amb xapes i sense

Mentre Jane Fonda ha decorat amb la petita xapa gravada amb Time's up el seu Balmain, blanc impol·lut, amb muscleres i escot quadrat punxegut, Salma Hayek, una de les veus més sonades del moviment contra els abusos de gènere en la indústria després d'explicar la seva desagradable experiència amb el productor Harvey Weinstein, s'ha deixat la xapa a casa.

Però el seu vestit malva, de volants totalment coberts de lluentons i amb muscleres connectades mitjançant un coll d'aplicacions brillants, no necessitava més adorns.

Igual de brillant, però molt més afavoridor, ha sigut el vestit vermell passió d'Allison Janney, nominada a millor actriu de repartiment pel seu paper de mare a Yo, Tonya.

Les mànigues llargues, fins a terra i obertes des de l'avantbraç, han donat la tònica romàntica al disseny, que ha guanyat en elegància gràcies a l'escot en V i la cua.

Aposta al vermell

El vermell vívid ha sigut una de les apostes guanyadores de la gala, triat per actrius de la talla de Meryl Streep. Com sempre, la intèrpret, de 68 anys, l'ha encertat amb un vestit en sintonia amb la seva edat, també amb escot de pic, mitja màniga i un discret i finíssim cinturó forrat de la mateixa tela que el vestit. Només li ha faltat algun collaret per acompanyar el coll obert, una mica orfe sense adorns.

Igual d'encertada ha estat la companya de repartiment de Janney i productora de la cinta, Margot Robbie, nominada a millor actriu. La senzillesa impol·luta del seu Chanel blanc ha conquistat l'alfombra vermella gràcies als detalls: una delicada cinta brillant que sortia de l'escot paraula d'honor per caure sobre les espatlles, i dos obertures que generaven dues capes acabades en cua.

Daurats i platejats

La competència del front vermell l'han exercit les dones amb armadura metal·litzada, com Jennifer LawrenceGal GadotSally Hawkins o Lupita Nyong'o.

La mexicana kenyana ha enlluernat amb un vestit de tall asimètric, d'una tela daurada amb estructura. De l'única espatlla del vestit en sortia una espècie de banda decorativa negra que arribava fins a la cintura, amb una xarxa fosca i daurada, incorporada al mateix vestit. Més senzill i mat era el Dior de Jennifer Lawrence, de color or vell, però amb el mateix caràcter fort i femení.

Més a prop dels anys 20 que d'una armada galàctica se situava el vestit de Gal Gadot, amb tirants fins i serrells al baix, gruixuts, metal·litzats, però plens de moviment.

I completament romàntic era el vestit rosat de Sally Hawkins, de màniga llarga i amb grans lluentons negres al baix.

L'austeritat dels homes

En el sector masculí, com sempre, hi ha hagut menys espai per a la improvisació, encara que no han passat desapercebuts els estilismes de James Ivory i Timothée Chalame, tots dos nominats per Call me by your name, amb una original camisa estampada en honor a la pel·lícula per part de l'octogenari i un vestit blanc amb botins negres en la jove promesa.

Temes: Els Oscars Cine

0 Comentaris
cargando