PITONISSA D'ÈXIT
Esperanza Gracia: la reina dels bruixots de la tele
S'ha convertit en l'endevina més mediàtica. Té un canal de televisió propi a Youtube i arrasa a Twitter, on suma més de 200.000 fans.

tcendros36027713 mas periodico esperanza gracia161028120012
L'espai de la matinada televisiva fa dècades que és el refugi de vidents que, amb més o menys capacitat d'encert, atenen les consultes d'ànimes turmentades. Molts són els que aconsellen els insomnes, encara que només alguns han arribat a la fama. La reina del tarotisme avui dia és, sense cap dubte, Esperanza Gracia.
Ja fa 27 anys que es passeja pels platós de televisió. Va començar a La Primera de TVE, al programa matinal De par en par. I set anys després, feia el salt a Tele 5, on es va fer popular de la mà de María Teresa Campos i on encara continua avui dia. «Recordo la primera vegada que vaig posar els peus en una televisió… Va ser tan emocionant, tan inenarrable, que ho porto guardat al cor. Fins i tot crec que encara conservo les sabates amb què vaig començar la meva col·laboració», relata. Dues dècades després d'aquell dia, Esperanza Gracia és tota una eminència.
ANÀLISI POLÍTICA
Té blog propi on tan ens parla de l'aniversari de Terelu com del naixement del seu primer nét. Però encara hi ha més. El juny passat un dels principals diaris del país recorria a ella per analitzar les eleccions generals, els quatre candidats dels principals partits i el futur d'Espanya. «El cosmos posarà ordre en el caos després de la votació», va sentenciar. ¡El que no va dir és que trigaria quatre mesos!
Reina entre les vidents, s'ha convertit sens dubte en la més mediàtica. Les seves prediccions es poden seguir a través del seu canal de Youtube (EsperanzaGraciaTV) o a Twitter, on arrossega la barbaritat de 205.000 seguidors. Aquesta bruixa amable i simpàtica, a diferència de molts dels seus companys, que han acabat sent odiats, s'ha sabut guanyar l'afecte dels espectadors amb la seva naturalitat. Si alguna cosa «ens inquieta, ens turmenta i ens pertorba», sempre podem recórrer a algun dels llibres que ha escrit, com Ayúdate con la magia blanca o Tus estrellas y el amor. ¿La debilitat d'Esperanza? El seu «estimadíssim Peixos».
DESBANCAT
Esperanza Gracia brilla en un món, el dels endevins televisius, poblat per una heterodoxa plantilla de pitonissos. Fins que va ser desbancat per Gracia, Sandro Rey es podria considerar l'endeví més famós de la tele. Nascut a Jerez de la Frontera fa 48 anys, va adoptar aquest nom artístic perquè un productor li va fer veure que dient-se Juan Antonio Rey Morales no triomfaria com a vident. Però ha aconseguit ser arxiconegut. Lluint cos en banyador durant la segona edició de Mira quién salta va aconseguir ser TT (trending topic) a les xarxes. El més vist, vaja. D'aquell reality va saltar a un altre, Gran hermano. Ha provat sort com a cantant (La magia de la noche) i ha fet un cameo al cine amb Operasiones espesiales. Després de protagonitzar les nits de La Sexta amb les seves particulars prediccions, va tenir el seu propi canal de televisió. Ha pronosticat que es morirà el 27 d'abril del 2022.
Després hi ha gent que viu tant de la parapsicologia com de trepitjar platós o anar a festes. Potser l'exemple més clar és el de la controvertida Aramís Fuster. Va ser durant anys el personatge més excèntric del sector, amb un treballat espai en el món del paper cuixé. Va participar en programes com Crónicas marcianas, Hotel Glam o Moros y cristianos.
Ens feien gràcia les seves sortides, com quan deia que tenia 962 anys. Però no va saber portar bé la fama, i va acabar tancada a la unitat de psiquiatria de l'hospital de La Paz de Madrid. Quan la fama començava a decaure va fer l'impossible per recuperar el seu lloc als mitjans. Va arribar a acusar el seu exmarit de maltractador, a assegurar que havia tingut una relació amb el ja difunt José Luis Uribarri i va fingir un intent de suïcidi. Però quan ens vam quedar tots estupefactes va ser quan vam descobrir que oferia els seus serveis com a dominàtrix en una pàgina d'escorts.
PRIMER NU
Octavio Aceves és doctor en Psicologia i en Ciències Humanístiques, i, a més de vident, és escriptor i actor. Als anys 60, durant la seva època d'estudiant i abans d'estrenar-se en el món de la parapsicologia, va fer els seus primers passos com a model publicitari i cantant. «A París vaig protagonitzar el primer nu masculí que es va fer en publicitat», ha confessat en alguna ocasió. A Espanya va trobar el seu lloc en televisió en la dècada dels 90. Com la majoria dels seus companys, ha passat a la posteritat més pels errors que pels encerts. Com quan va assegurar a la policia que la segrestada Anabel Segura estava viva i a Guadalajara quan feia unes setmanes que estava morta i enterrada a Toledo.
TAROTISTA DE TÚNICA
Notícies relacionades¿I Rappel? ¿Qui no coneix aquest tarotista de túniques de colors? Es va treure el títol de professor de francès a la Sorbona de París. Rafael Payá Pinilla també va estudiar disseny amb la ferma idea d'obrir un taller propi, seguint l'estela del negoci familiar, una botiga de moda. Molt ben posicionat socialment, es va guanyar la confiança de Tita Cervera, Severo Ochoa o -segons diuen- el mateix Francisco Franco, clients seus a qui també llegia les cartes.
Ha tingut les seves seccions en diversos programes de televisió i ha participat en un parell de realities, La granja i Gran hermano. I el 1996 se'l va relacionar amb la model tailandesa Two Yupa. Tant ell com Octavio Aceves han aconseguit el més difícil: sobreviure gràcies al tarot fora ja de l'àmbit televisiu.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Què passa al teu cos si menges xocolata just després de sopar?
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- VEÏNS DEL SUD Europa repensa la seva estratègia per a un Sahel amb rècords de violència i un inesperat xoc diplomàtic amb Algèria
- La caixa de ressonància Eurovisió: ¿I si arriba a guanyar Israel?
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans