25 hores cada cap de setmana

Movistar TV patrocinarà l'equip de Lorenzo

La plataforma de pagament confirma la seva aposta pels Mundials de motos i F-1

Jorge Lorenzo, al GP de València, al novembre.

Jorge Lorenzo, al GP de València, al novembre. / MIGUEL LORENZO (MIGUEL LORENZO)

2
Es llegeix en minuts
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / Barcelona

Movistar TV, nova nominació de l'antiga plataforma de TV de pagament de Telefónica, coneguda fins ara com a Imagenio, ha confirmat aquest dijous al matí a Madrid, tal com havia avançat EL PERIÓDICO, que Josep Lluís Merlos i Joan Villadelprat portaran el pes de les seves espectaculars retransmissions, amb multipantalla, del Mundial de F-1, que començarà a mitjans del mes de març a Melbourne (Austràlia).

Els dirigents de Movistar TV, liderats pel que fa a comentaristes per Ervest Riveras, experiodista d'Esports de TVE, també han anunciat que el pilot català Jaume Alguersuari i Maria Serrat, antiga cap de premsa de l'equip espanyol de F-1 ja desaparegut, completaran l'equip de F-1. Pel que fa a les retransmissions en pagament per visió del Mundial de motos, que Movistar TV compartirà amb Tele 5, els responsables de Telefónica també han confirmat la primícia avançada per aquest diari que la locució de Riveras serà completada per les anàlisis del bicampió català Àlex Crivillé. Movistar ha anunciat, a més, que aquest any es convertirà en el principal patrocinador de l'equip oficial Yamaha en què corren dos dels 'magnífics', Jorge Lorenzo i Valentino Rossi.

La televisió del futur

Movistar TV ha anunciat aquest dijous les línies mestres de la seva forta aposta pel motor i la televisió de pagament. La compra multimilionària dels drets de la F-1 i de MotoGP els pròxims quatre anys comença aquesta mateixa temporada, en què encara es podrà veure gratis la F-1 a Antena 3 i nou grans premis de motociclisme a Telecinco. L'exclusivitat de tots dos continguts serà a partir del 2016. Segons han informat els seus responsables, l'empresa espanyola busca un enfocament diferent tant en les transmissions com en la tecnologia. "La nostra prioritat no és l'audiència, sinó els abonats. La qualitat del producte i el directe, l'emissió de tots els continguts des dels dijous fins a dues hores després de la carrera, cada roda de premsa, tot el que passa, treballant als circuits i amb les nostres pròpies càmeres", assegura Riveras.

Notícies relacionades

El nou canal de pagament, ara amb 700.000 abonats, emetrà 24 hores de motor i durant les carreres s'obrirà la possibilitat d'elegir entre sis senyals diferents en HD ('pit lane', helicòpter, 'on board' d'algun pilot, etc.), sense talls publicitaris, tal com va informar EL PERIÓDICO. "És la televisió del futur. En tots els països avançats aquests continguts són de pagament, encara que jo no m'atreveixo a dir què és car i què barat", assegura Riveras. En poques setmanes es coneixerà el preu, encara que s'estima a l'estil del futbol, 15 euros, i anirà vinculat a la contractació d'ADSL amb altres continguts esportius que no són futbol. Es podrà veure des d'ordinadors, tauletes i telèfons mòbils.

Patrocini de Lorenzo i Rossi

"No apostem per un pilot o un altre, ens diferenciarem. Per exemple, Telefónica patrocinarà l'equip Yamaha de Jorge Lorenzo i Valentino Rossi i no per això podem ser 'lorenzistes' o 'rossistes'. En F1 igual, és clar que volem que Fernando Alonso guanyi quatre mundials seguits, però l'objectiu és despertar interès, fidelitzar continguts i abonats", ha assenyalat Luis Velo, responsable de MovistarTV.