COP NOCTURN A SANT GERVASI

Els lladres saquegen la casa de Cruyff a BCN

Els delinqüents s'emporten joies i trofeus del tècnic, de viatge a Mèxic

Johan Cruyff a l’entrada de la seva fundació, l’any 2009.

Johan Cruyff a l’entrada de la seva fundació, l’any 2009. / JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts
ANTONIO BAQUERO
BARCELONA

En un assalt perfectament estudiat, uns lladres van saquejar dilluns passat al matí la casa queJohan Cruyffté al barri de Sant Gervasi. Segons van informar a aquest diari fonts pròximes al cas, els Mossos d'Esquadra treballen sobre la hipòtesi que els lladres sabien perfectament qui residia en aquella casa i que l'havien estat vigilant fins a estar segurs de que no hi trobarien ningú a dins.

Així, el robatori es va produir a primera hora del matí. Els primers indicis, que van ser trobats pels agents de la policia científica, apunten que els lladres van saltar el mur exterior de la vivenda i que, un cop dins, es van enfilar per les reixes de les finestres fins a arribar a un balcó situat al segon pis. Allà, mitjançant una palanca, van forçar un finestral amb el marc de fusta, cosa que els va franquejar l'accés a l'interior de l'habitatge.

Notícies relacionades

AVÍS D'UNS VEÏNS / Una parella d'avis, veïns delsCruyffdes de fa anys, van observar poc abans de les 11 una finestra oberta i van sospitar que hi passava alguna cosa estranya, de manera que van trucar als Mossos. Quan van arribar, els lladres se n'havien anat. De manera oficial, els Mossos només han confirmat que s'ha obert una investigació. Durant el temps en què van estar a dins, els lladres van obrir i van buidar armaris i calaixos a la recerca d'objectes de valor. Les mateixes fonts assenyalen que una primera estimació apunta que van ser sostretes joies, talonaris, plomes i rellotges d'or així com trofeus obtinguts per l'exfutbolista. En el seu conjunt, el material sostret podria pujar a 500.000 euros. De momento es desconeix si entre els objectes robats hi ha les tres Pilotes d'Or que va guanyar l'holandès el 1971, el 1973 i el 1974.

Cruyff, en declaracions al diari holandèsTelegraaf, va confirmar el robatori des de Guadalajara (Mèxic), on està de viatge, ja que és assessor del Chivas, equip d'aquesta ciutat. No obstant, va rebaixar la quantia dels objectes sostrets: «¿Mig milió d'euros? Tant de bo fos veritat. Deliberadament, deixem a casa coses de poc valor. De totes maneres, un robatori sempre és molest». Aquest no és el primer incident delictiu de què és objecte l'exjugador i exentrenador del Barça. El 1977, un individu armat amb una escopeta el va encanonar a ell i la seva dona durant unes hores a la vivenda en què llavors residien, malgrat que va ser detingut poc després.