EL XEF PORTARÀ A L'HOTEL MURMURI «ALTA CUINA A PREU MODERAT»

Fermí Puig dirigirà un tercer restaurant

2
Es llegeix en minuts
PAU ARENÓS
BARCELONA

L’imperi Fermí Puigs’expandeix sense sortir de l’illa de cases. Multixef, aviat gestionarà tres restaurants fent una passejada. Associat amb la famíliaSoldevila,Puigdirigirà al setembre sense enrenou el restaurant Murmuri, a l’hotel amb el mateix nom de la rambla de Catalunya, especialitzat en plats asiàtics. Després de l’assessoria deIan Chalermkittichai,tailandès establert a Nova York de llarg cognom, és l’hora dePuig,granollerí veí de Barcelona i de cognom monosil·làbic. Apartant-se de la sopa agripicant i les gambes tigre, explorarà «l’alta cuina a preu moderat».

«Drolma és per a la gran festa, Petit Comitè es dedica a la cuina catalana tradicional i per a les novetats, encara sense nom, vull treballar la cuina fresca, lleugera, verdures, pastes, sense identificació geogràfica», reflexiona, encara en procés d’afinar el model. «¿Correcte?», pregunta elFermí amb la seva falca habitual. ¿Què en sap de moment? Que hi haurà un menú tancat de 35 euros (el client combinarà al seu gust escollint de la carta), que facilitarà una fórmula exprés (plat del dia) més barata i que desitja que corrin els vins sense que el comensal surti amb la cartera convertida en un suro. Auxiliat pel xefAdrià Maríni el mestre de salaAlfred Romagosa,que servia gintònics a Londres a la difunta reina mare i que potser gràcies a la quinina va ser centenària, el mestrePuiges permetrà la transgressió i el joc que li impedeix l’autoimposada ortodòxia de Drolma i Petit Comitè. Salut i diversió, immediatesa i desimboltura, planxa i vapor, cuina apàtrida que alguna vegada ha estat anomenada internacional. Amb la decoració sinuosa deKelly Hoppen i la marca d’un xef amb galons, aquest lloc-encara-sense-nom serà un negoci contemporani i urbanita. «Vull que cada restaurant tingui la seva línia, que no es facin la competència els uns als altres». Queda clar: idearis diferents, preus diferents.

Notícies relacionades

Eltietde la nova cuina catalana (sector moderat) està pletòric. Drolma ha celebrat una dècada enmig del vellut i la crema sabaiona amb tòfona és un clàssic per a comensals adults (alguna vegada haurien de ser inventariats els grans plats de la ciutat). I Petit Comitè i el cap-i-pota funcionen més que la cama deMessi.

Barcelona se segueix reiventant com a destinació gastronòmica, encara que calgui bufar les espelmes.Albert Venturaha completat el Coure amb una barra de tapes, així comJó Baixas el Follia de Sant Joan Despí; el bistronòmic Libentia va ser descobert a Madrid com a restaurant de l’any i Segons Mercat ha obert seu a l’Eixample.