EL NOMINAT A L'OSCAR DIRIGEIX I PROTAGONITZA UNA CAMPANYA DE PIKOLÍN PER LA SALUT ACÚSTICA

Vigalondo reivindica el silenci per viure millor

Nacho Vigalondo.

Nacho Vigalondo.

2
Es llegeix en minuts
OLGA PEREDA
MADRID

Nominat a l'Oscar. Nominat al Goya. I, a més a més de tot això, creador de falques publicitàries que demanen silenci als espanyols per poder descansar de gust a la nit. Conscient que els guardons estan molt bé però que un ha de seguir treballant i guanyant diners,Nacho Vigalondoacaba de dirigir i protagonitzar un anunci en favor de la salut acústica patrocinat per Pikolín (www.quenadatequitelsueno.es).

El cine i la publicitat s'avenen. Que l'hi diguin, si no, aJuan Antonio Bayona(El orfanato) oJuan Carlos Fresnadillo(28 semanas después), prestigiosos cineastes foguejats en el món dels anuncis. "Entre rodatge i rodatge passa temps. A vegades més temps del que un voldria, de manera que s'ha de seguir generant ingressos econòmics, és clar. A més a més, s'ha de tenir la ment activa i per a això és necessari treballar", explica a aquest diariNacho Vigalondo.

UNA ALTRA CAMPANYA A EUSKADI

El director càntabre, de 31 anys, és membre d'Arsénico P. C., una productora de cine que ja va realitzar l'any passat un altre anunci per al departament de Medi Ambient del Govern basc titulatLa amenaza de las plantas invasoras.

A la passada edició dels Goya, el cineasta va estar nominat al millor director novell perLos cronocrímemes,una cinta que tindrà unremakeals Estats Units. El 2005, va ser candidat a l'Oscar pel seu genial curt7:35 de la mañana,una declaració d'amor grotesca i salvatge en quèVigalondocanta una cançó en un bar mentre salta de taula en taula.

Ara, aquesta coreografia ha servit d'inspiració per a la més que curiosa campanya per la salut acústica de Pikolín. A l'anunci --que recorda el món oníric del cineasta i publicistaMichel Grondy(Olvídate de mí)-- l'insomneVigalondotorna a demostrar els seus relatius dots per al cant mentre salta d'escenari en escenari.

Durant l'enganxosa cançó --composta perJorge Magaz-- el director i protagonista es queixa del veí que penja un quadro a les tres de la matinada, de la fogosa i sorollosa parella de dalt, de la veïna que es queda adormida amb la televisió a tot volum, de la noia que taloneja el terra, de la ràdio, del cop de porta... Entremig,Vigalondocola el títol de la famosa cançó deJohn LennonGive peace a change(Dóna-li una oportunitat a la pau). Silenci, per favor, demana el cineasta. No n'hi ha per menys. Segons els promotors de la campanya, uns 12 milions d'espanyols no descansen bé a la nit a causa del soroll excessiu que pateixen.

Notícies relacionades

Vigalondorevela que la lletra de l'insòlit anunci --que només circula per internet i no per la televisió o altres mitjans tradicionals-- va ser escrita per ell mateix "a les quatre de la matinada". El cineasta, no obstant, deixa clar que ell té la sort de no tenir veïns especialment molestos i sorollosos que li impedeixen dormir. "El meu insomni es deu al fet que escric a la nit. He de viure amb això, què hi puc fer. L'únic culpable que dormi poc sóc jo mateix", afegeix.

CURT '7:35 de la mañana'